K TÉMATU ČTĚTE:
Hyundai potvrdila úvahy o továrně v Česku
Stejně jako automobilka mlčí k postupu jednání i vládní agentura CzechInvest a představitelé Ústeckého kraje.
Bojí se, že by příliš velký mediální zájem mohl Hyundai od největší investice v Česku odradit.
Podle mnoha rozličných zdrojů přitom v souboji o umístění torárny zbylo právě jen bývalé žatecké vojenské letiště a jedna průmyslová zóna připravovaná v Maďarsku.
Továrna by zaměstnala až 4000 lidí, na Lounsku, kam Žatec patří, je přitom nezaměstnanost 17,5 procenta a o jedno místo žádá skoro 18 lidí.
Slováci také bojují
Boj o investici ale nevzdalo ani Slovensko. Právě naopak - ministr hospodářství Pavel Rusko si minulý týden při audienci v Jižní Koreji vymohl u vedení Hyundai návštěvu ve své zemi.
Manažeři automobilka by se tam měli ukázat v pátek, přestože původně se k východním sousedům vůbec nechystali.
"Koncem týdne jsou tady. Budeme mít připravený program, představíme některé lokality," řekl v pondělí Rusko na tiskové konferenci.
Peugeot u Trnavy, Hyundai u Žiliny?
Slovensko chce nabídnout Korejcům pozemek s rozlohou 250 hektarů u Žiliny na severu země. Pro Hyundai je podle Ruska rozhodující blízkost dálnice, a proto z potenciálních nabídek vypadly lokality z východu Slovenska.
Rusko prohlásil, že Slovensko zůstalo ve hře o nový závod právě díky jeho jednáním v Koreji. Vinu za to, že Hyundai neměl o slovenské nabídce dostatečné informace, dal státní agentuře pro podporu investic SARIO.