Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Byznys s konopím láká slavné. Tyson i Goldbergová mají vlastní značku

  13:23aktualizováno  13:23
Snoop Dogg, Mike Tyson, Whoopi Goldbergová, Tommy Chong a mnoho dalších amerických celebrit vstoupilo na trh se svou značkou marihuany. A další celebrity se přidávají. Marihuana je pro ně totiž díky legalizaci v devíti amerických státech skvělou investiční příležitostí. Pro průmysl jsou celebrity zase dobrou reklamou.

Mike Tyson a Whoopi Goldbergová | foto: AP / koláž iDNES.cz

Trh s marihuanou má podle odborníků obrovský potenciál. Jen v loňském roce se tržby za marihuanu v USA vyšplhaly na osm miliard dolarů. Analytická společnost New Frontier Data předpovídá, že do roku 2020 se tržby téměř ztrojnásobí na 23 miliard dolarů. 

„Legalizace otevřela dveře všem značkám celebrit. Není divu, že všechny nejpravděpodobnější celebrity skáčou na palubu,“ sdělil CNN bývalý redaktor časopisu High Times Steve Bloom. 

Kromě toho se očekává, že rekreační marihuanu zlegalizuje i Kanada. V Kanadě ale celebrity vliv na trh mít nebudou, tamní vláda chce propagaci legální marihuany celebritami zakázat. „Není záměrem vlády podporovat užívání této drogy,“ sdělil liberální poslanec a bývalý šéf policie v Torontu Bill Blair pro kanadský deník GlobalNews

Čím víc celebrit, tím lépe

Jednou z celebrit, která vytvořila vlastní značku marihuany, je herec a režisér Tommy Chong, který svou značku „Chongův výběr“ nabízí v šesti amerických státech. Chong, který uděluje licence na svou značku pěstitelům, se tak připojuje k seznamu osobností, které již svá jména s konopným průmyslem svázaly dříve. Mezi ty patří i rapper Snoop Dogg a jeho značka „Snoopovy lístky“ nebo country zpěvák Willie Nelson se svou značkou „Willyho zásoba“.

Víc než kdokoliv jiný je s marihuanou propojený Bob Marley, jehož jméno se dokonce stalo slangovým výrazem pro blunt (marihuanový „doutník“). Značku Bob Marley řídí pozůstalí po zpěvákovi, včetně vdovy Rity a jeho jedenácti dětí. Patří mezi nejvýznamnější hráče v marihuanovém průmyslu, jejich společnost Marley Natural prodává značkovou marihuanu, výrobky pro péči o tělo i dýmky. Marley Natural podporuje investiční firma Privateer Holdings ze Seattlu, která dala dohromady dvě stě milionů dolarů, aby mohla financovat expanzi společnosti do Kanady.

Marley a Snoop Dogg nestačí

„Aby mohl průmysl růst, je potřeba dalších známých tváří,“ říká Troy Dayton, generální ředitel společnosti Arcview Group, která se zabývá investováním do konopí. Podle něj je jedním z největších problémů konopného trhu ve spojení s celebritami určitý stereotyp. Proto je pro průmysl důležité, že se do něj zapojily celebrity jako Whoopi Goldbergová nebo Melissa Etheridge, které nejsou nutně známé kvůli marihuaně. Obě nedávno spustily značky, které propagují marihuanu jako zdravotní doplněk. Goldbergová propaguje marihuanu jako lék na menstruační křeče a Etheridge jako způsob, jak zmírnit příznaky rakoviny.

Frontman rockové skupiny Kiss Gene Simmons dokonce investoval deset milionů dolarů do kanadského pěstitele Invictus, ačkoli sám marihuanu nekouří. „Mám deset milionů dolarů investovaných do akcií, protože v to věřím. Pro mě je to obchodní krok,“ uvedla hvězda pro CNN Money. Společnost Invictus vyšla minulý měsíc na burze v Torontu.

Bývalý boxer Mike Tyson se rozhodl padesát kilometrů od Los Angeles postavit farmu na pěstování marihuany.  Zpráva o Tysonovi a založení konopné farmy je pro mnohé překvapením, protože Tyson není nutně postavou, kterou by si lidé spojili s užíváním marihuany,“ vysvětlil analytik z New Frontier Data John Kagia s tím, že právě to průmysl potřebuje.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Pojištění proti pokutám je přitěžující okolnost, rozhodl Nejvyšší správní soud

policie radar měření rychlost celostátní akce

Uzavření pojistky proti pokutám může být ve správním řízení bráno jako přitěžující okolnost, upozornil deník Právo na...

Další z rubriky

Filmoví fanoušci měli Vánoce už v září. Slavné rekvizity šly do dražby

Hoverboard Martyho McFly z filmu Návrat do budoucnosti II. Prodal se za 30...

Přes 500 rekvizit ze slavných hollywoodských filmů se ve čtvrtek dražilo v Londýně. Celkovou hodnotu předmětů odhadli...

Airbnb splní pravidla Evropské unie do konce roku, říká Jourová

Eurokomisařka Věra Jourová v Rozstřelu (16. února 2018)

Internetová společnost Airbnb zprostředkující ubytování se zavázala, že do konce roku splní podmínky Evropské unie pro...

Ochraň dítě, dostaneš zaplaceno. V Jižní Koreji si lze pronajmout zlého strýčka

Ilustrační snímek

Šikana je v Jižní Koreji palčivý problém, se kterým si tamní školy a úřady mnohdy nevědí rady. Do věci se proto vložily...

Najdete na iDNES.cz