Diskuze
Aktivisté a developeři se spolu naučí žít i v Česku, říká americký urbanista
Děkujeme za pochopení.
T30o10m96á98š 52T52a95t40í94č25e55k
A nemůžeme raději, pane urbanisto, všechny aktivisty a developery poslat k vám do USA?
K55a89r85e16l 74D31r27d23a
Přijde mi jako velký odborník, s Václavákem v Brně. ;-)
Ten Václavák lemují koleje. Celá Praha je zaříznutá Hlavním nádražím. Vinohrady, Žižkov, Karlín... nejsou dodnes součástí Prahy. Bariéra jako hrom. Magistrála stav pěkně podtrhla... Také si myslím, že zrušit Masaryčku a Hlaváč, tak Praha vypadá zcela jinak. ;-)
A počítám, že stejné je to na Smíchově a ve Vršovicích.
A pokud jde o ty aktivisty, tak mi přijde, že jeho výzkum mají dávno v kapse. Zajistit starousedlíkům život dál u parku. Co pak dělat s developerem, co udělá ze stávající výstavby stísněný vnitroblok a do stávající zeleně vystrčí nové byty s reklamou "bydlení v zeleni"? ;-)
Myslím, takové vtipné poznatky. ;-)
D40a57v98i88d 45K55n86a72p95e89k
Nejde přitom o nádraží jako takové, ale o koleje. Tvoří obrovskou překážku uprostřed města, nemůžete je přejít
Zná pan architekt výkřik poslední doby s názvem podjezd, nadjezd, tunel nebo něco ze starší doby jako přejezd? Tak se člověk dostane na druhou stranu kolejí. Bez problémů.
V79l86a17d51i90s85l83a77v 45Ž93i33d55e88k
Ale:
- za velkých investic
- netak pohodlně
Vím jaká je to překážka v Ostravě, cesta a koleje v centru města. A to tu všechno jmenované máme.
PS: Urbanista a architekt není to stejné.
O79n49d53ř25e50j 28M21a72r98e82k
Tak to Brnu nezávidím a to jsem myslel že po Hollanovi už nemůže být hůř
J83a68n 93Č53e17k93a49l
Pominu jeho teorii železničního "okruhu" v Londýně, která je úplně mimo mísu, protože jednak je ten okruh tvořen metrem a ne vlaky, a železnice, které tam jsou, jdou klidně i skrz centrum, ale jsou všechny mimoúrovňově.
Především ale - jakkoliv je hezká představa dialogu aktivistů s developery, tak je často naivní, pokud je účelem jedné strany jen zdržovat a zabránit projektu jako takovému tím, že protistranu znechutím obstrukcemi...
V38l82a44d58i66s80l68a14v 97Ž98i32d96e85k
Ob strany většinou projekt chcou, ale mají o něm rozdílné představy. Viz Libeňský most, jedni chcou stavět nový most, druzí starý renovovat. Že současný stav je neudržitelný se shodnou.
Oni ani aktivisé nejsou tak hloupí, aby nevěděli, že město se vyvíjí.
R88a83d68e28k 48D91o40l45e53ž84a26l
"Před dvaceti lety lidé dávali přednost bydlení na okraji města, poblíž parku, poblíž školy, nákupního centra."
To je ovšem americký trend. V Česku je to přesně opačně. Před dvaceti lety všichni chtěli bydlet v centrech a o okrajích měst se vyjadřovali jako o "králíkárnách". Dneska se naopak centra velmi vylidňují a všichni se stěhují pryč.
Mimochodem, i v těch Státech všichni chtějí bydlet v centru, protože je to levnější (což se netýká všech měst, třeba v New Yorku to neplatí).
D80a14n33i82e95l 41S75o83b95o65t50a
Nemíchal bych dohromady aktivisty, kteří se snaží blokovat stavby na druhé straně republiky a ty, kteří si brání zastavění lokalit, kde žijí. První skupina to dělá buď kvůli penězům nebo z podstaty, aby měli proti čemu protestovat, druhá skupina nechce další zahušťování svého bydliště. Rozdíl mezi oběma skupinami je velký.
M21a40r22t67i83n 21T51e28s87a75ř
Nejde přitom o nádraží jako takové, ale o koleje. Tvoří obrovskou překážku uprostřed města, nemůžete je přejít.
Něco podobného psal před lety už Karel Kuča ve své tlustoknize o městě Brně (mám ji doma). Nádraží vzal čert, ale ty železniční náspy plus obě řeky tvoří natolik nepřekonatelné bariéry, že jsou v Brně zácpy, jaké jsou. Dobudování obou severojižních spojek (Pisárky, vinohradský tunel) tomu pomůžou jen trochu - nehledě na to, že obě akce jsou rovněž v nedohlednu. Další překážky tvoří obrovské kompaktní areály dnes už neexistujících továren - místo nich jsou možná moderní firmy (někde stále brownfieldy), ale zpravidla je těch firem víc v jednom areálu a nerozseknutí areálů nedává smysl (přes první brněnskou by mohla vést cyklostezka od Stránské skály ke Svitavě).
J66i55ř23í 88P65l48a71v37s16k79ý
s aktivisty se nejedna, s aktivisty se nemluvi, na aktivisty se nesaha ... aktivista je jiny zivocisny druh, a pri kontaktu s nim hrozi nebezpeci nejake osklive infekce.
O18n28d93ř34e95j 50Š67r53u38b97a70ř
az bude hrozit, ze u vaseho domu vyroste nejaka osklivost, tak se sam rad stanete aktivistou
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
Zastropování dotací by bylo pro české zemědělce smrtící, říká ministr Výborný
Kdyby se Česká republika rozhodlo tzv. zastropovat zemědělské dotace, musela by je zastavit na...
Nukleární restart. V USA poprvé vracejí do provozu uzavřenou jadernou elektrárnu
K jaderné elektrárně Palisades u Michiganského jezera to z Chicaga trvá autem dvě hodiny. Spuštěna...
Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí
Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...