- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejde přitom o nádraží jako takové, ale o koleje. Tvoří obrovskou překážku uprostřed města, nemůžete je přejít.
Něco podobného psal před lety už Karel Kuča ve své tlustoknize o městě Brně (mám ji doma). Nádraží vzal čert, ale ty železniční náspy plus obě řeky tvoří natolik nepřekonatelné bariéry, že jsou v Brně zácpy, jaké jsou. Dobudování obou severojižních spojek (Pisárky, vinohradský tunel) tomu pomůžou jen trochu - nehledě na to, že obě akce jsou rovněž v nedohlednu. Další překážky tvoří obrovské kompaktní areály dnes už neexistujících továren - místo nich jsou možná moderní firmy (někde stále brownfieldy), ale zpravidla je těch firem víc v jednom areálu a nerozseknutí areálů nedává smysl (přes první brněnskou by mohla vést cyklostezka od Stránské skály ke Svitavě).