Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Aktivisté a developeři se spolu naučí žít i v Česku, říká americký urbanista

„V Česku, stejně jako v San Diegu, spolu lidé neumějí jednat, místo toho proti sobě bojují. To se ale časem změní,“ předpovídá americký architekt a urbanista Mark Johnson, který se podílí na návrhu nové brněnské čtvrti. „Lidé, kteří žijí blízko parku, jsou zdravější,“ říká také v rozhovoru pro iDNES.cz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A nemůžeme raději, pane urbanisto, všechny aktivisty a developery poslat k vám do USA? :-P

0 0
možnosti

K55a89r85e16l 74D31r27d23a

27. 4. 2018 14:32

Přijde mi jako velký odborník, s Václavákem v Brně. ;-)

Ten Václavák lemují koleje. Celá Praha je zaříznutá Hlavním nádražím. Vinohrady, Žižkov, Karlín... nejsou dodnes součástí Prahy. Bariéra jako hrom. Magistrála stav pěkně podtrhla... Také si myslím, že zrušit Masaryčku a Hlaváč, tak Praha vypadá zcela jinak. ;-)

A počítám, že stejné je to na Smíchově a ve Vršovicích.

A pokud jde o ty aktivisty, tak mi přijde, že jeho výzkum mají dávno v kapse. Zajistit starousedlíkům život dál u parku. Co pak dělat s developerem, co udělá ze stávající výstavby stísněný vnitroblok a do stávající zeleně vystrčí nové byty s reklamou "bydlení v zeleni"? ;-)

Myslím, takové vtipné poznatky. ;-)

0 0
možnosti

Nejde přitom o nádraží jako takové, ale o koleje. Tvoří obrovskou překážku uprostřed města, nemůžete je přejít

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/mark-johnson-architekt-urbanista-dqb-/ekonomika.aspx?c=A180424_115702_ekonomika_fih

Zná pan architekt výkřik poslední doby s názvem podjezd, nadjezd, tunel nebo něco ze starší doby jako přejezd? Tak se člověk dostane na druhou stranu kolejí. Bez problémů.

0 2
možnosti

Ale:

- za velkých investic

- netak pohodlně

Vím jaká je to překážka v Ostravě, cesta a koleje v centru města. A to tu všechno jmenované máme.

PS: Urbanista a architekt není to stejné.

0 0
možnosti

Tak to Brnu nezávidím a to jsem myslel že po Hollanovi už nemůže být hůř

4 1
možnosti

J83a68n 93Č53e17k93a49l

27. 4. 2018 8:53

Pominu jeho teorii železničního "okruhu" v Londýně, která je úplně mimo mísu, protože jednak je ten okruh tvořen metrem a ne vlaky, a železnice, které tam jsou, jdou klidně i skrz centrum, ale jsou všechny mimoúrovňově.

Především ale - jakkoliv je hezká představa dialogu aktivistů s developery, tak je často naivní, pokud je účelem jedné strany jen zdržovat a zabránit projektu jako takovému tím, že protistranu znechutím obstrukcemi...

2 2
možnosti

Ob strany většinou projekt chcou, ale mají o něm rozdílné představy. Viz Libeňský most, jedni chcou stavět nový most, druzí starý renovovat. Že současný stav je neudržitelný se shodnou.

Oni ani aktivisé nejsou tak hloupí, aby nevěděli, že město se vyvíjí.

1 0
možnosti

"Před dvaceti lety lidé dávali přednost bydlení na okraji města, poblíž parku, poblíž školy, nákupního centra."

To je ovšem americký trend. V Česku je to přesně opačně. Před dvaceti lety všichni chtěli bydlet v centrech a o okrajích měst se vyjadřovali jako o "králíkárnách". Dneska se naopak centra velmi vylidňují a všichni se stěhují pryč.

Mimochodem, i v těch Státech všichni chtějí bydlet v centru, protože je to levnější (což se netýká všech měst, třeba v New Yorku to neplatí).

3 2
možnosti

Nemíchal bych dohromady aktivisty, kteří se snaží blokovat stavby na druhé straně republiky a ty, kteří si brání zastavění lokalit, kde žijí. První skupina to dělá buď kvůli penězům nebo z podstaty, aby měli proti čemu protestovat, druhá skupina nechce další zahušťování svého bydliště. Rozdíl mezi oběma skupinami je velký.

1 0
možnosti

Nejde přitom o nádraží jako takové, ale o koleje. Tvoří obrovskou překážku uprostřed města, nemůžete je přejít.

Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/mark-johnson-architekt-urbanista-dqb-/ekonomika.aspx?c=A180424_115702_ekonomika_fih

Něco podobného psal před lety už Karel Kuča ve své tlustoknize o městě Brně (mám ji doma). Nádraží vzal čert, ale ty železniční náspy plus obě řeky tvoří natolik nepřekonatelné bariéry, že jsou v Brně zácpy, jaké jsou. Dobudování obou severojižních spojek (Pisárky, vinohradský tunel) tomu pomůžou jen trochu - nehledě na to, že obě akce jsou rovněž v nedohlednu. Další překážky tvoří obrovské kompaktní areály dnes už neexistujících továren - místo nich jsou možná moderní firmy (někde stále brownfieldy), ale zpravidla je těch firem víc v jednom areálu a nerozseknutí areálů nedává smysl (přes první brněnskou by mohla vést cyklostezka od Stránské skály ke Svitavě).

2 0
možnosti

No to jistě, ovšem výhledově:-)

0 0
možnosti

s aktivisty se nejedna, s aktivisty se nemluvi, na aktivisty se nesaha ... aktivista je jiny zivocisny druh, a pri kontaktu s nim hrozi nebezpeci nejake osklive infekce.

2 7
možnosti

az bude hrozit, ze u vaseho domu vyroste nejaka osklivost, tak se sam rad stanete aktivistou :-)

5 1
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo

26. dubna 2024

Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku

26. dubna 2024  15:26

Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...

Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami

26. dubna 2024  13:38

Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!