Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

České dráhy Masarykovo nádraží neprodají, udělají z něj svou výkladní skříň

  11:23aktualizováno  11:23
České dráhy už nechtějí prodat pražské Masarykovo nádraží Správě železniční dopravní cesty (SŽDC). Toto nádraží nebylo spolu s brněnským hlavním nádražím součástí loňského převodu přes 1 500 nádražních budov z dopravce na správu železnic a České dráhy počítaly s tím, že je na SŽDC převedou později. Nyní ale plánují budovu rekonstruovat tak, aby mohla sloužit jako výkladní skříň národního dopravce.

Masarykovo nádraží v Praze | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Masarykovo nádraží by zároveň mohlo být konkurenční výhodou v soutěži na provoz vlaků z pražského ruzyňského letiště, které mají končit právě na Masaryčce.

Jak se nádraží promění

Převodu se nádraží vyhnulo kvůli developerskému projektu, na kterém České dráhy spolupracují se společností Penta. Ta plánuje v okolí nádraží postavit výstavní komerční čtvrť na pozemcích, které vloni odkoupila právě od Českých drah (více zde).

Podle ředitele Krtka stálo za rozhodnutím managementu ČD i tato skutečnost, že okolí nádraží se do budoucna výrazně zkultivuje proti současnému stavu.

Přestavbou má ale projít i současná výpravní budova. Nejvýznamnější novinkou, kterou cestující zaznamenají, je umístění pokladen blíže k perónům na místo dnešních veřejných záchodků. Ty by se měly přesunout na opačnou stranu kolejiště.

Na dokončení oprav Masarykova nádraží, které má zatím zmodernizované pouze zastřešení hlavní vstupní haly, se už pracuje, přípravy ale komplikuje přísný dozor památkářů, uvedl šéf ČD.

Například půl roku se podle Krtka s památkáři řešila podoba hodin nad výpravním prostorem, protože památkáři neodsouhlasili umístění klasického modelu, který ČD běžně využívají.

Výstavba v okolí Masarykova nádraží by měla začít ještě během letošního roku. Postupně zde vznikne komplex administrativních budov s obchody a restauracemi, ale také park podle projektu britské architektky Zahy Hadidové.

Autoři: ,



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...



Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

KLDR čaruje s rozpočtem jak Voldemort. Její lži drásaly i otrlé Sověty

Severokorejský diktátor Kim Čong-un na vojenské přehlídce v Pchjongjangu (15....

Představte si státní rozpočet, který vykazuje stálý růst, notně podporuje rozvoj vědy i technologií, velkou část...

Další z rubriky

Méně vzteku na letištích. Ztracených zavazadel extrémně ubylo

Během otevření zavazadla může dojít k jeho poškození a nemožnosti toto...

Aerolinky hlásí, že se jim v porovnání s rokem 2007 podařilo výrazně snížit počet ztracených kufrů. Nyní chtějí, aby si...

České dráhy si za víc než miliardu pronajmou patnáct nových lokomotiv

Lokomotiva 1216 Taurus v barvách Českých drah se jmenuje Spirit of Brno.

České dráhy si chtějí do roku 2024 pronajmout patnáct lokomotiv schopných jet rychlostí až 160 kilometrů za hodinu....

Firmy lákají nedostatkové zaměstnance, zajistí jim dopravu i ubytování

Výroba v písecké továrně Schneider Electric.

Firmy se stále častěji musí kvůli nedostatku zaměstnanců poohlížet po vhodných uchazečích mimo svůj region. Roste proto...

Najdete na iDNES.cz