Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Matce řetězce Makro klesl zisk o polovinu

  10:05aktualizováno  10:05
Německé obchodní společnosti Metro, která v Česku provozuje velkoobchody Makro, klesl ve třetím čtvrtletí letošního roku zisk o 55 procent na 97 milionů eur (2,6 miliardy Kč). Výsledky ovlivnily mimo jiné nižší ceny potravin.
Metro AG provozuje v Česku 13 velkoobchodních center Makro Cash&Carry.

Metro AG provozuje v Česku 13 velkoobchodních center Makro Cash&Carry. | foto: Lubomír AnčinecMF DNES

Příjmy společnosti se snížily přes 4 procenta na 15,6 miliardy eur, a to hlavně kvůli poklesu měn východní Evropy vůči euru. Oblast východní Evropy, Afriky a Asie se na celkových tržbách Metra podílí zhruba třetinou a firma zde provozuje asi čtvrtinu ze svých obchodů.

Firma dodala, že očekává obtížné podmínky na trhu i po zbývající část roku, protože zatím nevidí signály celkového oživení ekonomiky. Naopak nezaměstnanost se dále zvyšuje.

Metro potvrdilo, že má nadále zájem o ruský trh, kde provozuje padesát velkoobchodů Cash & Carry. Reagovalo tak na zprávu konkurenční francouzské firmy Carrefour, která v říjnu uvedla, že se stahuje ze země postižené finanční krizí.

Metro je čtvrtým největším maloobchodním prodejcem na světě. Ve střední a východní Evropě firma působí od roku 1993 a v České republice je zastoupena od roku 1997. Její divize Makro Cash&Carry ČR provozuje 13 velkoobchodních center a podle tržeb patří mezi největší obchodní řetězce v zemi.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.