Máte právo na reklamaci...

  • 1
Víte, ve kterých případech máte právo se bránit, pokud s vaší pomůckou pro lepší vidění není něco v pořádku? Jak je to se zárukou u brýlí?
  • olupuje-li se lak z kovových obrouček.
  • pokud brýlové obruby prasknou v místě špatného sletování.
  • jestliže se loupe na brýlových čočkách antireflexní či tvrzená vrstva.
  • když brýlemi špatně vidíte a je vina na straně očního optika (použil jinou výšku dioptrií, než bylo na předpisu, nedodržel změřený oční rozestup, vsadil do brýlí odlišnou brýlovou čočku, než jaká byla v objednávce, v případě astigmatismu nedodržel osy cylindru).
  • pokud v balíčku chybí jednorázová kontaktní čočka (stává se velmi zřídka).
  • pokud má barevná čočka jiný odstín, než byl objednán.
  • neodpovídá-li čočka dioptriím uvedeným na obale.
  • když čočka z oka vypadne, neboť nesplňuje parametry uváděné na obale, což lze ověřit.

U brýlí vyrobených a uvedených na trh po 1. 1. 2003 platí od Nového roku dvouletá záruční lhůta. U kontaktních čoček je vyznačena doba použitelnosti (exspirace), kterou určuje výrobce.