Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Matsushita se mění na Panasonic

  9:09aktualizováno  9:09
Jeden z největších výrobců spotřební elektroniky, japonská společnost Matsushita, změní jméno na Panasonic Corp. Firma tak ze svého názvu vypustí jméno svého zakladatele a přikloní se ke značce, pod kterou už léta prodává své výrobky a již znají zákazníci po celém světě.

Matsushita si uvědomuje, že její značka Panasonic je známější než její zakladatel. Jméno mění.

Společnost založil v roce 1918 Konosuke Matshushita. V Japonsku patří k nejrespektovanějším firmám. Její šéf Fumio Ohtsubo zveřejní další informace o přejmenování na tiskové konferenci později během dne.

Rozhodnutí změnit jméno ukazuje na význam značky Panasonic i na stále tvrdší podmínky konkurence ve světovém měřítku, upozorňuje agentura AP. Mimo Japonsko je totiž firma již nyní známější jako Panasonic. Společnost věří, že se tak vyhne matení zákazníků.

Zakladatel Konosuke Matsushita patří k ikonám japonské poválečné ekonomiky. Agentura AP ho společně s jeho rivalem ze společnosti Sony Akijem Moritou označila za jednoho z nejcharismatičtějších mužů Japonska. Matsushita zemřel v roce 1989 ve věku 94 let.

V Japonsku je znám také jako "bůh managementu" a mezi jeho nejznámější slogany patří "Business is people" (Byznys - to jsou lidé) a "Every person has a path to follow" (Každý má svou cestu). Kariéru začal jako klempířský učeň ve věku pouhých devíti let. Vybudoval jednu z největších korporaací světa a jeho jméno se stalo synonymem filantropa.

Matsushita působí i v Česku. Přes deset let vyrábí v Plzni televizory Panasonic. Další závody na elektroniku má v Plané na Tachovsku a v Pardubicích. V roce 2006 přišla s konsorciem IPS Alpha do průmyslové zóny Triangle na Lounsku, kde vznikla továrna na LCD monitory.


O firmě

Společnost založil v roce 1918 Konosuke Mathushita. Nejprve vyráběla objímky, v roce 1927 začala s výrobou světel na jízdní kola. Během druhé světové války přidala produkci dalších výrobků jako žehliček, ale také motorů. Po válce Matshushita začala s výrobou rádií. Po návštěvě Spojených států v roce 1961 se Konosoke Matsushita rozhodl rozšířit výrobu o televizní obrazovky. V této době vzniká značka Panasonic, která se na konci sedmdesátých let dostala také do Evropy.

Jednou z nejstarších značek firmy je nicméně National, pod kterou firma prodávala rádia, televize a domácí spotřebiče. V roce 1965 firma představila další jméno, a sice Technics, které používala pro hi-fi a další audio přístroje. Jedním z nejznámějších výrobků této řady se stal gramofon SL-1200. Od roku 2004 je nicméně globální značkou číslo jedna Panasonic.



Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Konec čerstvého jídla na černém tácku. Lidl končí se škodlivým plastem

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Maloobchodní řetězec Lidl se ve Velké Británii zavázal, že přestane používat černý plast, do kterého balí ovoce a...

Další z rubriky

Dodavatelé energií příliš riskovali, některým hrozí krach

Ilustrační snímek

Dodavatelé energií dlouhou dobu spoléhali na to, že elektřina jen zlevňuje. Jenže před dvěma lety se situace na...

Prodej Versace je na spadnutí. Dědička impéria může rozhodnout už v úterý

Donatella Versace (New York, 5. května 2014)

Prodej italské módní firmy Versace může být oznámen „v řádu hodin“. S odvoláním na nejmenované zdroje to v pondělí...

Pražané jsou hladoví a jídlo musí mít včas, říká šéf Uber Eats

Tomáš Peťovský, šéf Uber Eats.

Nejdůležitější je dodat zákazníkům jídlo včas, říká Tomáš Peťovský, šéf české pobočky Uber Eats. Americká firma nedávno...



Najdete na iDNES.cz