Mobilní kiosek mBank

Mobilní kiosek mBank | foto: iDNES.cz

mBank získala za tři roky existence 350 tisíc lidí, chce půl milionu

  • 227
Počet klientů nízkonákladové banky mBank v Česku loni přesáhl 350 tisíc. V roce 2014 chce obsluhovat půl milionu lidí. Na tiskové konferenci to řekl generální ředitel Janusz Mieloszyk.

mBank se neobává konkurence bank s podobnými nabídkami služeb jako je například Fio banka nebo Zuno Bank, která se do ČR chystá vstoupit během letošního roku.

"Nepovažuji je za konkurenci. Myslím, že nám naopak mohou trochu pomoci změnit nerovnováhu trhu ve prospěch menších bank," řekl šéf mBank Janusz Mieloszyk. Zuno Bank loni otevřela síť na Slovensku, patří pod Raiffeisenbank a podobně jako mBank se zaměřuje na mobilní a internetové bankovnictví.

Právě Raiffeisenbank má nyní okolo půl milionu klientů, což je číslo, na které se chce mBank do roku 2014 dostat. Od roku 2007, kdy na český, dle svých slov vysoce koncentrovaný a konkurenční trh vstoupila, získala 350 309 klientů, kteří mají téměř 700 tisíc účtů. Banka počítá s tím, že počet nových klientů už neporoste tak rychle jako v prvních letech.

mBank se profiluje jako nízkonákladová banka, která svým klientům účtuje minimální poplatky. Například vedení účtu nebo služby jako inkaso jsou zdarma, nevybírá také poplatky za realizaci hypotéky a poplatek za správu úvěrového účtu.

Na druhou stranu má minimum kamenných poboček a nemá vlastní bankomaty. Banka také loni zpoplatnila některé služby, které byly do té doby zdarma, například výběr z bankomatu. Rovněž omezila počet bezplatných transakcí.

Podle dřívějších informací mBank spravuje celkové vklady v hodnotě 600 milionů eur (přibližně 14,6 miliardy korun). Objem celkových úvěrů činí zhruba 300 milionů eur. mBank je značkou polské BRE Bank. BRE Bank patří německé bankovní skupině Commerzbank. Ta vlastní více než 70 procent BRE Bank.

Banka neplánuje rozšiřování sítě poboček

mBank se co do objemu vkladů nyní řadí k menším bankám na trhu, přesné srovnání ale neuvádí. "S ostatními bankami nemáme přesnější porovnání, neboť není jednoduché tyto informace získat," sdělila tisková mluvčí mBank Ivana Buriánková.

V současné chvíli má banka celkem 26 obchodních míst. "Pro příští rok neplánujeme výrazné rozšíření obchodní sítě, může však dojít ke změně v rozmístění v rámci České republiky a to právě v závislosti na potřebách našich klientů," uvedla mluvčí.

Své klienty mBank obsluhuje v takzvaných finančních centrech a kioscích. Finanční centra jsou umístěna ve větších městech a podobají se klasickým bankovním pobočkám. Kiosky jsou jakési "mini pobočky". Nacházejí se v nákupních a obchodních centrech. "Větší nábor zaměstnanců pro tento rok neplánujeme," dodala Buriánková.