(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Zákazníci McDonald’s v Česku projedli 4,6 miliardy, lákají je snídaně

  • 134
Tržby amerického řetězce rychlého občerstvení loni v Česku meziročně vzrostly o 200 milionů korun. Za hamburgery a další potraviny lidé v tuzemských 95 restauracích utratili 4,6 miliardy korun. V tiskové zprávě to uvedla společnost.

Za nárůstem je jednak větší počet prodaných klasických hamburgerů, tak i zvyšující se zájem o snídaňový sortiment. Výše tržeb se týká restaurací provozovaných napřímo i franšízových restaurací, které tvoří tři čtvrtiny všech tuzemských restaurací americké značky. Výši zisku nebo ztráty firma neuvedla.

RokKonsolidované tržby
20124 167 396 000
20134 091 603 102
20144 164 920 212
20154 366 978 821
20164 572 441 746

Rostoucí zájem o snídaňové menu je podle generálního ředitele McDonald‘s pro Česko a Slovensko Tomasze Rogacze způsobeno mimo jiné i tím, že Češi stále častěji snídají mimo domov. Na přípravu vaječných pokrmů, které jsou součástí snídaňové nabídky, společnost vloni spotřebovala 4,5 milionu vajec. To je o třetinu více než v roce 2015. Kromě toho se loni v restauracích McDonald ́s spotřebovalo 2 200 tun hovězího masa na přípravu hamburgerů a 4 000 tun hranolek.

McDonald ́s v České republice podniká od roku 1992, kdy v pražské Vodičkově ulici otevřela první provozovnu. Zaměstnává více než 5000 lidí po celé ČR.

Podívejte se, jak se vyrábějí kuřecí nugety z McDonaldu:

18. května 2016

,