(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Za cheeseburger u McDonald’s si připlatíte, zdražil poprvé od roku 2013

  • 292
Americká síť s rychlým občerstvením McDonald’s zdražila jeden ze svých nejoblíbenějších produktů - cheeseburger. Zákazníci za něj nově zaplatí 29 korun, tedy o 4 koruny více. Firma zdražila i některé další produkty, cena vlajkové lodi značky - BigMacu - zůstává stejně jako loni na 75 korunách.

Cheeseburger u McDonald’s zdražil o 16 procent, a to poprvé od roku 2013. Firma to zdůvodňuje rostoucí cenou práce i surovin. Spolu s cheeseburgerem zdražil i chickenburger a snackwrap. i ty nyní stojí 29 korun. Na vyšší cenu oblíbeného produktu jako první upozornil deník Aktuálně.cz.

„Po pěti letech jsme byli nuceni cenu navýšit. Za uvedenou dobu se navýšily vstupní náklady, jako jsou mzdy našich zaměstnanců i dodavatelské ceny,“ potvrdila iDNES.cz mluvčí McDonald’s v Česku Zuzana Svobodová. Dodala, že do ceny se promítla i cena mletého stoprocentního hovězího.

Čtvrt století s Big Macem. McDonald’s byl ze začátku pro Čechy drahý

Podle McDonald’s ale zákazníci zvýšení ceny o 16 procent pochopí. „Cheeseburger je jedním z nejlevnějších produktů v McDonald’s i v rámci trhu rychlého občerstvení jde stále o příznivou nabídku. Například první cena cheeseburgeru v ČR - při vstupu na trh před čtvrt stoletím - byla 21 korun. Jedná se tedy o zvýšení ceny o osm korun za 25 let,“ připomenula Svobodová.

McDonald’s patří mezi největší síť restaurací v Česku - má nyní 96 poboček. Tržby amerického řetězce rychlého občerstvení loni v Česku meziročně vzrostly o 200 milionů korun. Za hamburgery a další potraviny u něj lidé v českých restauracích utratili 4,6 miliardy korun.

VIDEO: Jak se vyrábějí kuřecí nugety u McDonald’s