Restaurace McDonald’s v čínském Šen-čenu | foto: Reuters

BigMacy mezi rýží a sójou. McDonald’s bere útokem menší čínská města

  • 3
Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením plánuje rozsáhlou expanzi v Číně. Počet svých poboček v nejlidnatější zemi chce do pěti let téměř zdvojnásobit na 4 500 restaurací.

Vyrůst mají zejména v menších městech, uvedla agentura Reuters. Společnost předpokládá, že Čína se zanedlouho stane jejím druhým největším trhem, po USA.

Tento krok je součástí strategického partnerství se státem podporovaným konglomerátem CITIC Ltd. a investiční skupiny Carlyle Group, s nimiž se americká společnost v lednu dohodla na prodeji aktivit v Číně a Hongkongu za 2,1 miliardy dolarů (v přepočtu asi 46,5 miliardy Kč).

Podle dohody, která byla schválena minulý týden, činí podíl CITIC 52 procent a Carlyle 28 procent.

McDonald’s chce nalákat tisíce mileniálů za pulty. Aplikací i vyšší mzdou

McDonald’s loni uvedl, že chce během příštích pěti let otevřít v Číně a Hongkongu 1 500 nových restaurací. Nové plány ovšem hovoří o zvýšení počtu provozoven na čínské pevnině do roku 2022 na 4 500 ze stávajících 2 500.

McDonald’s je největším řetězcem restaurací s rychlým občerstvením na světě. Má více než 36 tisíc provozoven ve více než stovce zemí včetně České republiky.