Ikonické zlaté oblouky jsou naruby. Tak McDonald’s slaví den žen

  19:37aktualizováno  19:37
Zlaté oblouky McDonald’s na jedné z kalifornských restaurací jsou vzhůru nohama. Pohnulo se také ikonické logo na americkém webu. Není za tím akt aktivistů či hackerů, ale vypočítavá ekvilibristika marketérů jedné z nejcennějších značek světa.

Světový hamburgerový král tímto zdánlivě anarchistickým kouskem oslavuje Mezinárodní den žen, který připadá na 8. března. Symbolicky otočil logo jen na jedné z poboček, a to v americkém městě Los Angeles v Kalifornii. Po světě jich má přes 35 tisíc.

„Poprvé v historii jsme otočili své ikonické oblouky,“ uvedla podle CNN Wendy Lewis z McDonald’s s tím, že ke změně došlo i na webových stránkách. oslavuje tím úspěch žen po celém světě. Americká verze znázornila obrácené logo, v té české je však klasické M.

Na stovce poboček napříč USA také zaměstnanci nosí speciální úbor, který zahrnuje trička i pokrývku hlavy.

„Mezinárodní den žen je perfektní příležitostí pro značky, které chtějí zdůraznit svůj závazek k posílení postavení žen,“ myslí si Tim Calkins, profesor marketingu na Kellogg School of Management v Chicagu. „Je to příležitost, při které můžete vystoupit ven a zlepšit vnímání své značky,“ dodal.

McDonald’s uvádí, že šest z deseti manažerů amerických restaurací jsou ženy.

CNN také připomíná, že další úspěšnou kampaní, jak zdůraznit důležitost žen ve společnosti a zejména firemním prostředí, byla socha nebojácné dívky (Fearless Girl), která od loňska stojí na Wall Streetu v opozici zuřícímu býkovi, symbolizujícímu dravý svět peněz, tradičně spojovaný zejména s úspěchem mužů. (čtěte nejlepší reklamy z Cannes: dívka z Wall Street i muž, co přežije nehodu)

Na Mezinárodní den žen upozorňují v rámci merchandisingových aktivit i další známé firmy. Oděvní společnost Old Navy například prodává trička s nápisem „Hrdinky, kamarádky, matky, dcery, vizionářsky, královny, vládkyně, ŽENY“. Podobnými nápady se ale hemží i móda dalších značek nebo návrhářů.

Mattel, výrobce slavných panenek Barbie, představil kolekci barbín slavných žen. Je mezi nimi americká letkyně Amelia Earhartová, která v roce 1928 jako první žena přeletěla Atlantský oceán, mexická malířka Frida Kahlo nebo snowboardistka Chloe Kimová, která se stala nejmladší zlatou olympioničkou. (čtěte Úspěšné ženy dostaly dárek k MDŽ: mají vlastní panenky Barbie)

Kolekce panenek Barbie z března 2018 oslavuje ženy při příležitosti...

McDonald’s je dlouhodobě jednou z nejcennějších značek světa. V loňském žebříčku časopisu Forbes se brand umístil na 9. místě s hodnotou 40,3 miliardy dolarů. Vrchní příčky obsadily technologické firmy. V sestupném pořadí Apple, Google, Microsoft a Facebook. Pátá je Coca-Cola a šestý Amazon, který se těší nejrychlejšímu růstu. Z první desítky jsou pouze dvě firmy neamerické - Samsung a Toyota.

Hodnota značky Apple je podle žebříčku 170 miliard dolarů, což je téměř dvojnásobek hodnoty bronzového Microsoftu (87 miliard USD). (Celý žebříček The World’s Most Valuable Brands naleznete zde)

Autor:

Nejčtenější

V Praze otevírá nevěstinec se silikonovými pannami, inspiruje se cizinou

Realistická silikonová panna Rebeca podniku Naughty Harbor.

Nezávazný sex, který není nevěra. To svým zákazníkům slibuje podnik Naughty Harbor, který ve středu otevřel v Praze....

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zaměstnanci Ryanair tvrdí, že museli spát na zemi. Podle firmy to jen hráli

Ryanair

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair dala výpověď šesti zaměstnancům, kteří minulý měsíc zveřejnili...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Další z rubriky

V Rohlíku opět zasahovala policie, odvedla si sedm lidí

Ilustrační snímek

Cizinecká policie ve středu provedla další razii ve skladu českého e-shopu Rohlík.cz. Podle informací iDNES.cz se...

Broadcom chce po Volkswagenu miliardu dolarů v patentovém sporu

Ilustrační foto

Americký výrobce čipů Broadcom požaduje na automobilce Volkswagen v patentovém sporu více než jednu miliardu dolarů...

Rozděl a panuj. Amazon se rozroste do metropolí na východě USA

Ilustrační snímek

Technologický gigant Amazon v úterý oznámil umístění svého nového sídla. Po více než roce rozhodování vybral variantu...

Najdete na iDNES.cz