Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ikonické zlaté oblouky jsou naruby. Tak McDonald’s slaví den žen

  19:37aktualizováno  19:37
Zlaté oblouky McDonald’s na jedné z kalifornských restaurací jsou vzhůru nohama. Pohnulo se také ikonické logo na americkém webu. Není za tím akt aktivistů či hackerů, ale vypočítavá ekvilibristika marketérů jedné z nejcennějších značek světa.

Světový hamburgerový král tímto zdánlivě anarchistickým kouskem oslavuje Mezinárodní den žen, který připadá na 8. března. Symbolicky otočil logo jen na jedné z poboček, a to v americkém městě Los Angeles v Kalifornii. Po světě jich má přes 35 tisíc.

„Poprvé v historii jsme otočili své ikonické oblouky,“ uvedla podle CNN Wendy Lewis z McDonald’s s tím, že ke změně došlo i na webových stránkách. oslavuje tím úspěch žen po celém světě. Americká verze znázornila obrácené logo, v té české je však klasické M.

Na stovce poboček napříč USA také zaměstnanci nosí speciální úbor, který zahrnuje trička i pokrývku hlavy.

„Mezinárodní den žen je perfektní příležitostí pro značky, které chtějí zdůraznit svůj závazek k posílení postavení žen,“ myslí si Tim Calkins, profesor marketingu na Kellogg School of Management v Chicagu. „Je to příležitost, při které můžete vystoupit ven a zlepšit vnímání své značky,“ dodal.

McDonald’s uvádí, že šest z deseti manažerů amerických restaurací jsou ženy.

CNN také připomíná, že další úspěšnou kampaní, jak zdůraznit důležitost žen ve společnosti a zejména firemním prostředí, byla socha nebojácné dívky (Fearless Girl), která od loňska stojí na Wall Streetu v opozici zuřícímu býkovi, symbolizujícímu dravý svět peněz, tradičně spojovaný zejména s úspěchem mužů. (čtěte nejlepší reklamy z Cannes: dívka z Wall Street i muž, co přežije nehodu)

Na Mezinárodní den žen upozorňují v rámci merchandisingových aktivit i další známé firmy. Oděvní společnost Old Navy například prodává trička s nápisem „Hrdinky, kamarádky, matky, dcery, vizionářsky, královny, vládkyně, ŽENY“. Podobnými nápady se ale hemží i móda dalších značek nebo návrhářů.

Mattel, výrobce slavných panenek Barbie, představil kolekci barbín slavných žen. Je mezi nimi americká letkyně Amelia Earhartová, která v roce 1928 jako první žena přeletěla Atlantský oceán, mexická malířka Frida Kahlo nebo snowboardistka Chloe Kimová, která se stala nejmladší zlatou olympioničkou. (čtěte Úspěšné ženy dostaly dárek k MDŽ: mají vlastní panenky Barbie)

Nová kolekce panenek Barbie oslavuje ženy při příležitosti Mezinárodního dne...

McDonald’s je dlouhodobě jednou z nejcennějších značek světa. V loňském žebříčku časopisu Forbes se brand umístil na 9. místě s hodnotou 40,3 miliardy dolarů. Vrchní příčky obsadily technologické firmy. V sestupném pořadí Apple, Google, Microsoft a Facebook. Pátá je Coca-Cola a šestý Amazon, který se těší nejrychlejšímu růstu. Z první desítky jsou pouze dvě firmy neamerické - Samsung a Toyota.

Hodnota značky Apple je podle žebříčku 170 miliard dolarů, což je téměř dvojnásobek hodnoty bronzového Microsoftu (87 miliard USD). (Celý žebříček The World’s Most Valuable Brands naleznete zde)

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Další z rubriky

Albert zvyšuje mzdy. Od ledna přidá v průměru 17 procent

Obchodní řetězec Albert chce rozšířit koncept své moderní prodejny „Tržnice“....

Tisícům pokladních, prodavačů, pekařů a skladníků zvýší obchodní řetězec Albert od ledna 2019 mzdy. Zaměstnanci si...

Hrdá končí ve vedení české CEFC. Z představenstva odešla z vlastní vůle

Marcela Hrdá

Po dvou a půl letech skončila ve vedení české společnosti CEFC Group (Europe) Company čínské skupiny CEFC China...

Pět barev musí stačit, velí Musk. Chce urychlit výrobu vozů Tesla

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, představuje nový elektrický roadster

Automobily Tesla už budou jen v pěti namísto sedmi barev. Oznámil to v úterý majitel firmy Elon Musk na Twitteru. Chce...



Najdete na iDNES.cz