Jak na nevítané hosty? Řetězce v USA zkouší operu i pisklavé zvuky

  17:30aktualizováno  17:30
Zdá se, že podivné existence poflakující se poblíž amerických fastfoodů začínají být pro mnohé tamní společnosti problém. Jejich zaměstnanci se proto k nezvaným zákazníkům začínají chovat více asertivně. Jejich jednání však lze mnohdy označit jako útok proti lidské důstojnosti. Někteří z reproduktorů pouští nepříjemné vysokofrekvenční zvuky, jiní nechtěné návštěvníky vyhánějí operou či hanlivými vzkazy.

(ilustrační snímek) | foto: AP

Přestaňte se poflakovat kolem naší prodejny, přečetla si bezdomovkyně na kelímku, který jí donesl zaměstnanec amerického fastfoodového řetězce Dunkin’ Donuts. Fotografie popsaného kelímku z pobočky ve městě Cincinnati minulý týden obletěla Facebook.

Starbucks jako veřejné WC. Firma se kaje po incidentu se dvěma černochy

Manažer, který vzkaz napsal, podle serveru Businessinsider v prodejně již nepracuje. „Jeho chování šlo proti tomu, za čím si jako malá rodinná firma stojíme. Svým zaměstnancům stále opakujeme, aby ctili hodnoty a důstojnost,“ zhodnotil incident majitel Mike Benhase s tím, že by se zmíněné bezdomovkyni rád omluvil.

Incident přichází v době, kdy se s výskytem nezvaných návštěvníků poblíž nebo uvnitř poboček potýká stále více provozovatelů řetězců. Nárůst počtu lidí bez domova v Americe přitom není až tak znatelný. V loňském roce jich přibylo necelé jedno procento.

Majitel kalifornské pobočky potravinového řetězce 7-Eleven Sukhi Sandhu zvolil v otázce nezvaných hostů oproti manažeru Dunkin’ Donuts o něco kreativnější řešení. Bezdomovce od minulého roku vyhání pomocí opery, kterou pouští ze dvou reproduktorů 24 hodin denně a sedm dní v týdnů. „Jednoho dne začala hrát hudba a všichni odešli,“ řekl pro kalifornský tisk The Modesto Bee bezdomovec Manuel Souza. „Trávit tu čas a bavit se je teď těžké,“ dodal.

Kvůli způsobu, jakým se zachoval ke svým zákazníkům, byl v dubnu kritizován řetězec kaváren Starbucks. Manažer jedné z filadelfských prodejen zavolal policii na dva Afroameričany, kteří chtěli použít toaletu ještě před tím, než si něco objednali. Některé pobočky ve snaze zredukovat počet bezdomovců uvnitř prodejny toalety rovnou zamykají.

Fotogalerie

Bach a Mozart jako antikonfliktní tým

Kromě již zmíněné americké prodejny 7-Eleven volí taktiku vážné hudby i některé pobočky britského řetězce McDonald’s. Ty ji svým zákazníkům pouštějí k jídlu, a to výhradně ve večerních hodinách. Skladby od Bacha a Mozarta však v tomto případě neslouží k tomu, aby nezvané návštěvníky z restaurací vyhnaly. Mají jen navodit klidnou atmosféru a předejít tak nočním potyčkám. „Testovali jsme účinky klasické hudby už v minulosti. Pouštěli jsme ji v některých našich restauracích, protože podporuje přijatelnější chování,“ uvedl mluvčí řetězce pro britský list The Sun.

Jiné podniky zase testují zařízení vydávající vysokofrekvenční zvuky, které zaznamenají jen mladí lidé, nejčastěji do věku 25 let. Má zamezit tomu, aby se mládež shromažďovala v okolí prodejny.

Autor:

Nejčtenější

V Praze otevírá nevěstinec se silikonovými pannami, inspiruje se cizinou

Realistická silikonová panna Rebeca podniku Naughty Harbor.

Nezávazný sex, který není nevěra. To svým zákazníkům slibuje podnik Naughty Harbor, který ve středu otevřel v Praze....

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zaměstnanci Ryanair tvrdí, že museli spát na zemi. Podle firmy to jen hráli

Ryanair

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair dala výpověď šesti zaměstnancům, kteří minulý měsíc zveřejnili...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Další z rubriky

Avengers a Úžasňákovi zabodovali, Disney hlásí rekordní zisk

Ilustrační snímek

Americká mediální společnost The Walt Disney Company letos vydělala ve třetím čtvrtletí 2,3 miliardy dolarů (52,5...

Odejde Saúdská Arábie z OPEC? Ministr pro energetiku to popírá

Ropný vrt v Bahrajnu. (20. ledna 2016)

V závěru minulého týdne se v médiích objevily zprávy o tom, že Saúdská Arábie údajně zkoumá, co by se mohlo stát, kdyby...

Kancelář v metru, stanu i v karaoke klubu. Japonci pracují všude

Stanové kanceláře v parčíku přímo pod mrakodrapy v japonském Tokiu.

Malá kabina pro jednu osobu v metru, stan uprostřed mrakodrapů nebo klub karaoke s mikrofonem a velkoplošnou...

Najdete na iDNES.cz