Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sázka na menu dle vaší chuti dělá obsluze v McDonald’s z práce peklo

  17:31aktualizováno  17:31
Za veselým zákazníkem nemusí automaticky stát i šťastný zaměstnanec. Alespoň ne v McDonald’s, kde s technologickými pokroky v podobě aplikací a samoobslužných kiosků přibývá pracovníkům i počet úkolů. Fastfoodový řetězec tak přichází o zaměstnance, protože pro ně pracovní tempo přestává být únosné.

V blízké budoucnosti si budou moci zákazníci objednávat své občerstvení vedle standardního způsobu i prostřednictvím samoobslužných kiosků. | foto: McDonald´s

„Přidali moc komplikovaných věcí. Dělají to zaměstnancům jen těžší,“ sdělil serveru Bloomberg třiadvacetiletý Dudley Dickerson, který se rozhodl dát výpověď poté, co McDonald’s umožnil zákazníkům kromě samoobslužných kiosků objednávat také přes mobilní aplikaci. 

Fotogalerie

Výsledkem technologických pokroků je déle trvající výdej jídel, který se zpomalil na 239 sekund. Což je oproti roku 2016 o třicet vteřin více.

Zaměstnání změnil i dvaačtyřicetiletý Westley Williams, odešel do konkurenčního fastfoodu, protože mu práce v McDonald’s připadala příliš stresující. A odcházejí i další.

V loňském roce společnost uvedla, že zaměstnává 235 tisíc, nejen v restauracích, ale v korporátu celkově, přičemž každý z nich v průměru generoval příjmy ve výši 97 tisíc dolarů, tedy o necelých 30 tisíc více než předloni. „Vyšší zisk by mohl být znamením zvýšené efektivity, ale stejně dobře může znamenat i zatěžování nedostatečného počtu zaměstnanců,“ uvedl server The Sun.

Zákazník na prvním místě

McDonald’s však popírá, že by se zvýšila fluktuace zaměstnanců. Nesouhlasí ani s tím, že by spolu nové technologie a „prchající“ zaměstnanci souvisely. „Největší riziko toho, když máte velkou fluktuaci zaměstnanců, je to, jak to vnímá zákazník,“ uvedl Brian Yarbrough, analytik investiční společnosti Edward Jones. „Když si toho všimne, pak to začíná být problém,“ dodal.

Podle mluvčí McDonald’s probíhají všechny změny bez potíží. „Investujeme do všech nezbytných školení, aby byla realizace všech změn úspěšná,“ řekla Terri Hickeyová. 

Dodala, že kromě modernizace restaurací se společnost zaměřuje i na zlepšení pracovních podmínek zaměstnanců fastfoodu. Bývalý pracovník Williams to tak ale nevnímal: „Když jsme něco pokazili, protože jsme si zvykali na nové technologie, řvali na nás.“

Autor:



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

To by stačilo. Šéf Korean Air odvolal své dvě dcery, firmě dělaly ostudu

Dcery ředitele Korean Air Emily Cho (vlevo) a Heather Cho

Šéf korejských aerolinek Čo Jang-ho v minulých dnech vyhodil z firmy své dvě dcery. Důvodem bylo jejich nedůstojné...



Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

Další z rubriky

Historické navýšení: ve Škodovce vzrostou mzdy o dvacet procent

(Ilustrační snímek)

Odboráři v automobilce Škoda dosáhli historicky nejvyššího růstu mezd. Celkově odměna při započítání všech navýšených...

Lidl a Kaufland přesedlají na BMW, ojetiny mohou zaplavit český trh

Německá automobilka BMW (ilustrační snímek)

Německá skupina Schwarz-Gruppe, vlastnící obchodní řetězce Lidl a Kaufland, přechází u firemní flotily ze značky Audi...

Albert zmenší prodejny, za hlavní tržnice utratí až 120 milionů

Obchodní řetězec Albert chce rozšířit koncept své moderní prodejny „Tržnice“....

Nový koncept „tržnice“ otevřel Albert na pražském Chodově loni v srpnu. Dominuje v něm dřevo a matná černá barva. Kromě...

Najdete na iDNES.cz