Happy Meal stál 79 Kč, na některých místech zdražil na 85 Kč. | foto: Iva Špačková, iDNES.cz

McDonald’s v Česku zdražuje. Jen někde, ale až o pětinu

  • 643
Část restaurací McDonald's zdražuje. Ceny některých položek stouply podle zjištění iDNES.cz na některých místech v rozmezí o 7,6 až 22,5 procenta. Řetězec s rychlým občerstvením věří, že o zákazníky kvůli vyšším cenám nepřijde.

McDonald’s zdražil například dětské menu Happy Meal. Za krabičku s občerstvením vybavenou hračkou, která podle ještě dnes platného letáku na většině míst stojí 79 Kč, zaplatíte v restauraci v obchodním domě Flora nově 85 Kč, což je o 7,59 procenta více.

Více peněz musí zákazníci řetězce vydat také za zmrzlinu McSundae, která ještě nedávno stála 30 Kč. Nyní už za ni zákazníci zaplatí 35 Kč, tedy o 16 procent víc. Podobně zmrzlina s polevou a posypkou McFlurry stála před časem 40 Kč a nyní za ni milovníci studené pochoutky musí zaplatit 49 korun, přesně o 22,5 procenta více.

„Nejedná se o žádnou plošnou úpravu cen, je to úprava některých položek v některých restauracích. My věříme, že zákazníci k nám vždy najdou cestu, protože oceňují kvalitu, chuť, širokou nabídku našich výrobků a jejich přípravu s dodržováním vysokých standardů,“ reagovala mluvčí McDonald’s ČR Drahomíra Jiráková na otázku, zda se řetězec, kterému loni poklesly tržby i počet zákazníků (více zde), nebojí, že ztratí část strávníků.

Jiráková upozorňuje na to, že ceny v McDonald’s se mohou v jednotlivých restauracích lišit podle toho, kdo je provozuje či kde stojí. Dvě třetiny z celkového počtu 93 restaurací totiž vlastní franšízanti, kteří mají volnost při určování cen své nabídky.

„Ovšem ani restaurace McDonald’s provozované samotnou společností McDonald’s nemusí mít stejné ceny, protože se místa podnikání liší a je třeba tuto odlišnost reflektovat. Jedná se zejména o podmínky v místě podnikání samotném, jako jsou ceny nájmů, energií, kupní síla v daném místě,“ vysvětluje mluvčí.

Studujete ceny, když nakupujete v řetězcích s rychlým občerstvením?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 neděle 29. června 2014. Anketa je uzavřena.

Ano
Ano 3648
Ne
Ne 824

To je příklad občerstvení na Václavském náměstí, které řídí přímo McDonald’s. Ještě před časem nabízelo ranní menu (croissant + džem či nuttela + cappuccino) za 40 korun, nyní ho nabízí za 45 Kč, tedy za cenu o 12,5 procenta vyšší.

Zda si může společnost zdražení dovolit, zjišťuje z průzkumů trhu, v němž se hodnotí citlivost zákazníků na ceny. Pro ty, kteří vnímají ceny citlivěji, připravuje firma podle Jirákové slevové akce a některé zboží nabízí za příznivé ceny. „Například nejoblíbenější sendvič McDonald’s Cheeseburger prodáváme za 25 Kč, což je cena velice výhodná s přihlédnutím k vysoké kvalitě tohoto výrobku,“ říká Jiráková. Cheeseburger zdražil v létě roku 2011. Do té doby stál dlouho 20 korun, tedy o pětinu méně (více zde).

Také KFC letos některým položkám na některých místech navýšila cenu. „K mírným úpravám cen některých výrobků v některých restauracích v tomto roce již došlo s celkovým dopadem v řádu desetin procenta, nicméně plošné navyšování cen v nejbližší době neplánujeme,“ uvedla marketingová manažerka KFC pro Českou republiku Karolína Alaxinová.

Ke změnám cen podle ní dochází v závislosti na změnách cen vstupních surovin a vždy s ohledem na konkrétní podmínky podnikání v jednotlivých restauracích.

Reakci Burger Kingu se nepodařilo sehnat. „Vzhledem k tomu, že tato značka (Burger King) není v ČR exkluzivně zastoupena společností AmRest (do níž patří také KFC a Starbucks) její restaurace fungují pod několika různými provozovateli, nepodařilo se nám centrální vyjádření sehnat,“ uvedla Petra Kubátová z BEST Communications, která zastupuje značky KFC a Starbucks.