„Měníme postupně vlastnickou strukturu. Čím dál více restaurací v Česku provozují nezávislí licenční partneři – franšízanti,“ uvedla pro server ředitelka komunikace společnosti Zuzana Svobodová. „Díky tomu mateřské společnosti McDonald’s ČR klesají provozní náklady,“ dodala.
Loni většina tuzemských restaurací McDonald’s prošla rekonstrukcí na takzvanou restauraci nové generace. Do prosince loňského roku tak bylo přestavěno 84 restaurací z 96, což představuje investici 500 milionů korun.
Firma ve svých provozovnách mimo jiné zavádí nový zákaznický systém objednávek prostřednictvím samoobslužných kiosků, na který podle Svobodové připadá pětina všech objednávek.
Vedle McDonald’s se v Česku daří také polské společnosti AmRest, která v tuzemsku provozuje restaurace rychlého občerstvení Burger King, KFC, Pizza Hut a Starbucks. Loni v ČR utržila 3,5 miliardy korun, meziročně o 600 milionů korun víc. Řetězci loni stoupl také hrubý zisk na 696 milionů korun oproti 559 milionům o rok dřív.