McDonald’s menu (ilustrační snímek).

McDonald’s menu (ilustrační snímek). | foto: AP

Průlom: McDonald’s začal testovat rozvážení jídla domů. Pomůže mu Uber

  • 63
Řetězec rychlého občerstvení McDonald’s začal v několika zemích testovat dovážku do domu. Spolupracuje na ní s dovážkovou divizí firmy Uber. Pokud se model osvědčí, společnost jej rozšíří.

Firma dovážku do domu již zavedla například v Číně, Jižní Koreji, Singapuru a v některých svých restauracích ve Spojených státech. Od června ji testuje v Británii a podle francouzského listu Le Figaro také ve třech pařížských pobočkách. V USA podnik slibuje, že jídlo dodá do 10 minut, za dopravu si zákazník připlatí kolem pěti dolarů (117 Kč).

Fastfoodová jednička se dlouho dovozu svých hamburgerů do domu bránila s odkazem na hygienu a nemožnost zajistit čerstvost. Významný byl ale i ekonomický aspekt, investice do donáškové služby se jevila jako příliš vysoká bez záruky návratnosti.

Nyní je ale McDonald’s nucen reagovat na sílící trend, kdy možnost objednat si jídlo z restaurace až domů nabízí stále více podniků.

V Česku podle ředitelky komunikace McDonald’s Zuzany Svobodové firma zatím o zavedení této služby neuvažuje.