Včelí McDonald’s navrhnul a postavil švédský designér Nicklas Nilisson pro charitativní organizaci Ronald McDonald House Charities, která podporuje děti a mladé lidi. McÚl se před pár dny úspěšně vydražil za ekvivalent více než 231 tisíc korun.
Včely jsou nejvýznamnějšími opylovači rostlin určených k jídlu, proto jsou na nich lidé - pokud si chtějí zajistit stabilní a rozmanitý přísun rostlinných potravin - závislí, připomíná list Independent.
Podle organizace Greenpeace se ekonomická hodnota včelího opylování po celém světě odhaduje na 265 miliard eur (6,8 bilionu korun) ročně. I „jen“ z ekonomického pohledu je podpora včel pro lidstvo klíčová.
Není to poprvé, co řetězec rychlého občerstvení propojil své jméno se včelami. Některé jeho pobočky ve Švédsku instalovaly včelí úly na svou střechu ve snaze přispět k udržitelnosti v místě svého podnikání.
Výdaje na varroázu rostou, loni dosáhly 30 milionů. Včely ale umírají dál |
„Máme spoustu franšíz oddaných principu udržitelnosti. Je fajn, že díky své velikosti můžeme podpořit tak skvělou myšlenku, jako jsou včelí úly na střeše. Tato zmenšenina je poctou iniciativě naší franšízantky Christiny Richterové,“ řekl Christoffer Rönnblad, marketingový šéf švédského McDonaldu.
K původně lokálnímu projektu se připojují další švédské pobočky. A některé dokonce trávu kolem svých restaurací nahrazují květinami a rostlinami, které divoké včely pro svůj život potřebují.