Mediální magnát Petana se vrhl na zdravé jídlo. Buduje síť salátoven

  12:05aktualizováno  12:05
Někdejší spolumajitel a ředitel TV Prima a zakladatel internetové televize Stream Miloš Petana buduje nový byznys. Vrací se do maloobchodu a chystá se síť se zdravým jídlem. Vstoupil do projektu salátových bister Green Factory. K čerstvé investici podnikatele prý inspirovaly cesty po světě.

K čerstvé investici podnikatele Miloše Petanu prý inspirovaly cesty po světě. | foto:  Petr Topič, MAFRA

„Koncept rychlého občerstvení postaveného na zdravých ingrediencích získává rychle na oblibě nejen v USA, kde ubírá podstatná procenta zavedeným fastfoodovým značkám spojeným hlavně s hamburgry, ale i jinde ve světě,“ upozorňuje Miloš Petana.

Proto se před časem spojil s firmou Velvetleaf podnikatele Davida Mocka, aby založili společnost Allfresh. Ta buduje síť salaterií s názvem Green Factory – salad your life!

Zacíleno na Prahu

„Cílem je nabízet zákazníkům chutné, čerstvé a nutričně vyvážené pokrmy kombinující saláty, denně připravované dresinky a kromě obvyklých ingrediencí také produkty považované v jídelníčku za nejprospěšnější, například avokádo, cizrnu, chia semínka či quinou,“ vyjmenovává Petana.

Sám si vyhrál i se slogany, jimiž vznikající bistra zdobí. Například slogan „Saláty, pro které se rozkrájíte“ podle něj vystihuje specifickou přípravu porcí, kterou se Green Factory liší od jiných salátových bister. Zákazník si vybere přísady, které jsou pomocí dvojice půlměsícových nožů přímo před ním nasekány na kousky a servírovány. Podobně se saláty připravují v tuzemském Delmartu, na rozdíl od Ugovy salaterie, hlavního konkurenta, kterého vlastní Kofola.

Společnost Allfresh zatím v Praze provozuje pět restaurací rychlého občerstvení, další, v budově Metronom v Nových Butovicích, je těsně před dokončením.

Koncept míří zejména na manažery z kanceláří, proto se zaměřuje na zóny s velkou koncentrací kancelářských budov. Bistra Green Factory jsou proto na Pankráci, v chodovském The Parku, kde sídlí řada nadnárodních IT firem, v Karlíně nebo ve Florentinu.

„Náš rozvojový plán počítá zhruba s desítkou míst, která bychom v Praze chtěli rychle obsadit. Vedle kancelářských komplexů nás zajímají rušné ulice v centru, příkladem může být Národní třída, kde naše pobočka už velmi dobře funguje,“ říká Petana.

Společnost plánuje investice v řádu desítek milionů korun, zatím se ale chce držet v českém hlavním městě. „Naše úvahy na expanzi mimo Prahu, či dokonce mimo republiku bereme opravdu jako střednědobý záměr. Jde nám zejména o to, abychom každou pobočku i v budoucnu dokázali plynule zásobovat čerstvými surovinami, což souvisí s dokonale zvládnutou logistikou rozvozu,“ dodává s tím, že expanzi projektu mohou táhnout i partneři formou franšízy.

Do roka sto milionů

Green Factory v současnosti obslouží ve svých pěti pobočkách několik tisíc zákazníků, kteří mají na výběr ze čtrnácti základních salátů plus sezonní nabídky. Kromě salátů firma připravuje čerstvé polévky, vlastní džusy a domácí limonády.

Do budoucna jsou v plánu i další produkty. Poptávka po zdravých a lehkých pokrmech je podle Petany obrovská, takže brzy přibude snídaňové či svačinové menu.

Na hodnocení hospodářských výsledků je brzy, firma v současné podobě funguje teprve několik měsíců. „Pokud jde o obrat, pohybujeme se v desítkách milionů korun. Díky rozvoji pobočkové sítě a rozšíření nabídky na další časové sloty mimo klasický polední, případně večerní čas bychom se rádi v horizontu roku dostali přes stomilionový obrat,“ vypočítává Petana.

Pro Miloše Petanu je Green Factory návratem do maloobchodní sféry po více než pětileté pauze. Tehdy se se svým společníkem Zdeňkem Kozákem zbavili podílů v největším řetězci s hudebními nosiči Bontonland. Byznys s nosiči totiž upadá v souvislosti s distribucí hudby a videa na internetu.

„Jde opravdu o jiné světy, jejichž svorníkem je pouze retailové prostředí. Minulou zkušenost nelze v prostředí tohoto typu gastronomie, kterému namísto fast food říkáme raději fresh food, úplně uplatnit,“ uvažuje Petana.

Jádro jeho podnikatelské říše však nadále tvoří zejména vydavatelství Supraphon a Ateliéry Bonton Zlín, které těží z obsáhlých archivů. Roční tržby díky tomu přesahují 160 milionů korun a čistý zisk se pohybuje kolem 20 milionů.



Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Útok na modré zóny, sdílená auta chtějí parkovat levněji

V ulici Jaselská nedaleko Vítězného náměstí v Praze 6 jsou již v ulicích...

Modré zóny v Praze slouží od února nejen parkujícím rezidentům, ale i sdíleným vozům carsharingových firem. Díky...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Najdete na iDNES.cz