Firma Miko, která vyrábí medovník Marlenka, otevřela novou linku ve

Firma Miko, která vyrábí medovník Marlenka, otevřela novou linku ve Frýdku-Místku (15. května 2009) | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Medovník Marlenka skončil s ruční výrobou, teď chce dobýt svět

  • 57
Sedminásobné zvýšení výroby a zdvojnásobení doby trvanlivosti si slibuje od otevření svého nového závodu, vyrábějícího známý medovník Marlenka, majitel společnosti Miko Gevorg Avetisyan. Novou linku chce využít také k expanzi do světa.

Provoz nové výrobny svých medovníků slavnostně spustila společnost Miko tento týden ve frýdecké průmyslové zóně.

"Celkové náklady dosáhly tří set milionů korun, za zhruba 170 milionů jsme si nechali vyvinout speciální linku na výrobu Marlenky," popsal důležitý den v historii společnosti Gevorg Avetisyan.

"Když si vzpomenu, jak jsme před šesti roky začínali s mou sestrou a jedním zaměstnancem s výrobou Marlenky, je to velký skok kupředu," dodal výrobce známého medovníku. Díky nové lince bude moci společnost zvýšit výrobu Marlenky až sedmkrát.

Gevorg Avetisyan, majitel firmy Miko vyrábějící medovník Marlenka, v novém provozu ve Frýdku-Místku (15. května 2009)

Gevorg Avetisyan pózuje u obrovského medovníku v novém provozu ve Frýdku-Místku.

"Zatímco doposud jsme vyráběli Marlenku ručně a za směnu jsme vyrobili zhruba 1 200 kusů, na nové lince budeme moci vyrábět stejné množství během jediné hodiny," popsal Avetisyan možný růst výroby.

Firma Miko, která vyrábí medovník Marlenka, otevřela novou linku ve Frýdku-Místku (15. května 2009)"Díky tomu se budeme moci soustředit více na export, který už nyní tvoří okolo padesáti procent výroby naší firmy," dodal majitel.

Většina nové produkce zamíří právě do zahraničí, český trh už je medovým dortem z Frýdku-Místku plně pokryt.

Firma v současnosti vyváží hlavně na Slovensko, do Maďarska a do Polska, na zkoušku vyvezla své dorty i do USA a Saúdské Arábie, v jednání je kontrakt s Mexikem.

Gevorg Avetisyan a jeho medovník

A takto vyráběl Gevorg Avetisyan s několika zaměstnanci Marlenku ručně v roce 2006.

"Linka nám umožní zvýšit trvanlivost Marlenky ze tří měsíců na šest. Veškerá výroba je díky ní automatizována, díky vakuovému balení bude ochrana dortu kvalitnější," přiblížil Gevorg Avetisyan další výhody nové linky, kterou si firma nechala zkonstruovat na zakázku v Nizozemí.

Dobrou zprávou pro lidi hledající práci je i fakt, že společnost bude po záběhu nové linky hledat další zaměstnance.

"Díky nové lince sice ušetříme hodně pracovních míst, všechny lidi ale využijeme v kusové výrobě dalších pamlsků. V blízké budoucnosti se chystáme přibírat další lidi, náš sortiment totiž chceme rozšířit o další výrobky, jako je například speciální prémiový dort Marlenka, nebo Morengo, lehký zákusek z medového těsta, krému a pěny," dokončil Gevorg Avetisyan.