Společnost přes internet poskytuje různé služby, od lístků do kina, přes kupony na slevu do restaurace až po rozvoz jídla k zákazníkovi. Její aplikaci využívá přes 300 milionů lidí.
Čtvrteční vstup na burzu kontrastuje s nedávnými slabými debuty - výrobce telefonů Xiaomi a největšího světového provozovatele mobilních telekomunikačních věží China Tower, které se sotva držely nad emisní cenou.
Investoři zjevně věří, že Meituan Dianping má na to, aby odrazil konkurenční rozvážkovou aplikaci Ele.me, kterou podporuje čínský gigant Alibaba. Obě firmy nabízejí značné slevy, aby získaly nové zákazníky a vyšší podíl na trhu.
„Výsledek IPO internetového prodejce služeb je zcela v souladu s celkovým trendem východní a jihovýchodní Asie, včetně Indie, s rostoucí vysokou penetrací mobilními telefony,“ uvedl Michal Dvořák, hlavní analytik Tradecentrum. Dodal, že segment internetového prodeje bez ohledu na to, co se prodává, nebo jaká služba je nabízena, má v oblasti, kde aktuálně žije polovina populace a kde 90 procent této populace teprve čeká na technickou revoluci, silný potenciál.
Meituan Dianping, která sama sebe nazývá Amazonem ve službách, má podporu silných investorů, společnosti Google a Tencent. Vznikla v roce 2015 spojením dvou menších firem Meituan a Dianping. Prostředky hodlá použít na modernizaci své technologie, vývoj nových produktů a služeb, jakož i na akvizice a investice, píše server CNN.