Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Měření rychlosti v zúžených úsecích D1 je v nedohlednu, úřad tendr zrušil

  10:25aktualizováno  11:28
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) definitivně zrušil výběrové řízení na firmu, která měla Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dodat systém pro měření rychlosti na vybraných úsecích dálnic. Rozhodnutí je pravomocné. ŘSD rozhodnutí úřadu respektuje a chystá se vyhlásit novou soutěž s upravenými podmínkami.

Po zimě byly opět zahájeny práce na dálnici D1. Jako první přichází na řadu úsek mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Exit 153 ve směru na Tasov je zde uzavřen. | foto: Petr Lemberk, MAFRA

ŘSD vypsalo zakázku s předpokládanou cenou 25 milionů korun letos v lednu. Podle úřadu při stanovení podmínek tendru vytvořilo překážky hospodářské soutěže a porušilo zásadu zákazu diskriminace. Stanovené parametry odpovídaly pouze parametrům routeru Cisco, který tím byl zvýhodněn před ostatními.

PŘEHLED: Kvůli opravám čekají řidiče komplikace na dálnicích D1, D2, D5 i D8

„V tuto chvíli finalizujeme upravenou zadávací dokumentaci, tak aby vyhovovala všem požadavkům a námitkám Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. V horizontu několika týdnů tu soutěž vyhlásíme znovu,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Do doby, než bude moci ředitelství podepsat smlouvu na úsekové radary, hledá dočasné záložní řešení. „Ale o tom budeme dopředu informovat,“ dodal mluvčí.

ÚOHS se případem zabýval na základě podnětu společnosti MOVYS. Obsahem zakázky je dodávka pěti sad pro měření úsekové rychlosti v lokalitách probíhající dálniční rekonstrukce, včetně instalace, zprovoznění, servisu a demontáže.

Jedná se o systém, který bude automaticky zaznamenávat projíždějící vozidla na dvou definovaných řezech, instalovaný na stávajících mýtných branách nebo mobilních konstrukcích a vypočítávat jejich okamžitou a úsekovou rychlost.

Kde se už měří

V současnosti ŘSD měří rychlost zatím na prvním úseku mezi Psáři a Souticemi. Během roku se počet kontrolovaných míst měl rozrůst na pět v souvislosti s tím, jak se ŘSD podaří vysoutěžit nová měřicí zařízení. Ministerstvo dopravy počítalo s umístěním těchto zařízení mimo jiné na uzavírkách na D1 u Jihlavy, Velkého Meziříčí a Humpolce.

S úsekovým měřením začalo ministerstvo loni na úseku nedaleko Brna. Kamery měřicího systému zaznamenaly přestupky celkem 150 000 šoférů a podle úřadu tak přispěly k bezpečnosti provozu. Kromě uzavírek na opravované D1 používá ŘSD podobný systém například v Klimkovickém tunelu u Ostravy.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Rekonstruovaná souprava Pendolino - 1. třída
Pendolino dostalo nový interiér a vrátilo se do pravidelného provozu

V pondělí ráno se na svou první pravidelnou cestu vydala první rekonstruovaná souprava Pendolino. Nasazena byla na trasu z Prahy přes Olomouc a Ostravu do...  celý článek

Snímek ze staveniště úseku dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Přerova. (srpen...
O stavební zakázky je velká tlačenice. Cena prací klesá až o 45 procent

Vyhladovělé stavební firmy stlačují ceny dopravních staveb v Česku. O zakázky zápasí někdy i 12 firem a díky tomu klesá cena prací až o 45 procent. Stát tak...  celý článek

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.