Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O manipulacích s emisemi jsem nevěděla, řekla Merkelová před komisí

  16:52aktualizováno  16:52
Německá kancléřka Angela Merkelová se o manipulacích automobilky Volkswagen s emisemi dozvěděla až z médií v září 2015. Řekla to ve středu v Berlíně parlamentní vyšetřovací komisi, která se skandálem největšího německého výrobce aut zabývá.

Německá kancléřka Angela Merkelová. (27.1.2017) | foto: AP

Volkswagen v září 2015 přiznal, že do zhruba jedenácti milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Při jízdě auta produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech. Aféra se mimo jiné týká asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Merkelová, která je prozatím posledním svědkem před vyšetřovací komisí, ve středu uvedla, že se o problému dozvěděla 19. září 2015. Posléze ji informoval také ministr dopravy Alexander Dobrindt, kterého podle svých slov vyzvala, aby přispěl k objasnění případu.

Otázka, kdy se politici či představitelé Volkswagenu o manipulacích dozvěděli, padla při zasedáních vyšetřovací komise opakovaně. Panuje totiž podezření, že například někdejší šéf automobilky Martin Winterkorn o problému věděl dříve, než připouští. Z podvodu Winterkorna podezřívá také německá prokuratura, která se případem zabývá.

Právě s Winterkornem se Merkelová krátce předtím, než skandál propukl, setkala na automobilovém veletrhu ve Frankfurtu nad Mohanem, který navštěvuje pravidelně. Je proto pravděpodobné, že se jí členové komise budou ptát i na tuto schůzku, jakož i na další setkání s Winterkornem.

Parlamentní vyšetřovací komise vznikla loni v létě. Zatím vyslechla téměř sedm desítek svědků a odborníků.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jistá poradenská hospodářská firma v Itálii navrhla radikální řešení: bohatí...
Každý třetí mladý Ital je bez práce. Řešení krize mohou odskákat ti staří

Alarmující počet mladých lidí v Itálii nemá práci ani výhled, že nějakou najde. Vláda se rozhodla začít jednat, ale vzhledem k prázdné státní pokladně je...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Pilotní kabina airbusu A320 (ilustrační snímek)
Problémy Ryanairu jsou jen špičkou ledovce. Svět hledá 600 tisíc pilotů

Potíže Ryanairu s nedostatkem pilotů jsou předzvěstí globálních problémů. Světové aerolinky začínají být v úzkých se sháněním pilotů, kteří mají nahradit...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.