Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Městem Milwaukee třese harleyové šílenství

  14:55aktualizováno  14:55
V ulicích amerického města Milwaukee už sto let duní motorky Harley-Davidson. Od středy je to však docela jiná káva. Legenda mezi křižníky silnic slaví sté narozeniny a volá všechny své fanoušky do "rodného hnízda". Na velkolepé akci Jízda domů se očekává 300 tisíc lidí a desetitisíce motorek.
První Harley-Davidson

První Harley-Davidson - První motocykl Harley-Davidson z roku 1903, zkonstruovaný jako závodní stroj. Na oslavy sta let značky v americkém Milwaukee míří stovky tisíc příznivců. | foto: ČTK

Čtyřdenní oslavy stého výročí založení továrny Harley-Davidson mají nabitý program. Na své si přijdou dospělí i děti, majitelé strojů i jejich platoničtí obdivovatelé.

Milníky v historii a současnost Harley-Davidson - INFOGRAFIKA

Motorkáři se sjíždí ze všech koutů amerického kontinentu, ale také z Evropy a dalších částí světa.

Harley slaví sto let, ale nezlevňuje

Mezi návštěvníky je například i chemický inženýr Jacques Fouche z jihoafrického Johannesburgu. Cesta s motocyklem na oslavy ho přišla na pět tisíc dolarů.

"To všechno z lásky k motorce. Moje první byla Harley-Davidson a nikdy mě nenapadlo, že bych chtěl jezdit na nějaké jiné," tvrdí Fouche.

Z podobných pocitů se vyznává většina příznivců značky. I díky domu přečkala firma kritické období v šedesátých letech minulého století a dnes je opět na výsluní.

"Harley-Davidson znamená svobodu, dobrodružství, vyjádření individuality, trochu drsného života na hraně. Právě tohle lidi ke značce přitahuje," míní výkonný ředitel firmy Jeffrey Bleustein.

Havárka? Chci hned nový harley!
Jeden z mexických příznivců značky zničil svůj stroj při nehodě cestou do Milwaukee. Neváhal a hned si za 18 310 dolarů koupil nový, jen aby mohl přijet.

"Moje dcera se mě do telefonu ptala, jestli jsem si při té havárce neudělal něco s mozkem," řekl agentuře AFP.

Jak ale poznamenal bývalý pilot vrtulníku Lin Todd, mnoho levnějších motorek například japonské provenience se snaží vypadat jako Harley-Davidson, ale harley zní úplně jinak.

Cena většiny nových motorek proslulé značky se pohybuje mezi osmi a 25 tisíci dolarů. To je 240 až 750 tisíc korun, což je zhruba cena základní verze Škody Fabia nebo slušně vybavené Škody Octavia.

Město praská ve švech
AFP uvedla, že všech 60 tisíc hotelových pokojů v rodném městě harleyů je už měsíce zarezervováno a další desetitisíce motorkářů budou nocovat v improvizovaných kempech.

O tom, co znamená harley pro Američany, svědčí mimo jiné téměř poloviční podíl značky na trhu "těžkých" motocyklů. Loni se jich prodalo rekordních 263 653 kusů.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.