Přivolávání taxíku pomocí aplikace (ilustrační foto).

Přivolávání taxíku pomocí aplikace (ilustrační foto). | foto: Profimedia.cz

Taxify opět funguje bez omezení, městský soud zrušil předběžné opatření

  • 1
Pražský městský soud definitivně zrušil předběžné opatření pro estonskou společnost Taxify. To jí zakazovalo provozovat v Praze taxislužbu s řidiči bez licence a v neregistrovaných vozidlech. V tiskové zprávě to v úterý oznámila společnost. Mluvčí soudu Markéta Puci přijetí usnesení potvrdila, podrobnosti komentovat nechtěla. Opatření zrušil v minulém týdnu vrchní soud, který případ vrátil městskému soudu k novému projednání.

Podobně jako známější Uber se Taxify nepovažuje za taxislužbu a označuje se za technologickou platformu spojující řidiče s lidmi, kteří potřebují odvoz. Z tohoto důvodu společnost nerespektovala předběžné opatření, kterým jí Městský soud v Praze provoz v hlavním městě na konci května zakázal. Podle firmy nebylo pro její fungování nerelevantní.

Podle Taxify městský soud v odůvodnění rozhodnutí připustil, že návrh na vydání předběžného opatření přišel pozdě, neboť společnost uvedenou činnost provozovala od podzimu 2016. Návrh na vydání předběžného opatření přišel až v květnu 2017, nebyla tedy naléhavá potřeba dočasně upravovat vztahy mezi účastníky, uvedla Taxify v tiskové zprávě.

Boj o podobu taxíků. Soud omezil Taxify, poslanci řeší klíčovou novelu

Návrh na předběžné opatření podalo Sdružení pražských provozovatelů taxislužeb. Podle sdružení taxikářů nebylo důvodem návrhu zakázat uvedeným společnostem podnikat na trhu taxislužby, ale sjednotit pravidla pro všechny společnosti v oboru.

Taxify působí v Česku od srpna 2015. Od října stejného roku rozšířila nabídku přepravy o nelicencované řidiče. Společnost během procesu poukazovala i na to, že podobné společnosti Uber soud v Praze zákaz neuložil právě proto, že návrh na předběžné opatření zakazující taxislužbu přišel pozdě.

Mezi hlavní hráče na trhu sdílené osobní přepravy patří firmy Uber, Liftago, Taxify či Hopin Taxi. V Praze zaujímají podle údajů Asociace pro mezinárodní otázky na trhu s osobní přepravou deset až 15 procent.