Stávka na některých trasách metra začala už v úterý večer, skončit má ve středu ve 20 hodin londýnského času. K normálnímu provozu se ale podzemní dráha vrátí nejdřív ve čtvrtek ráno.
Do té doby se budou v ulicích střetávat davy lidí čekajících na posílené ale stále nedostačující linky proslulých dvoupatrových autobusů veřejné dopravy s kolonami soukromých aut a taxíků.
Mnoho lidí si vzalo dovolenou a zůstalo doma, některé školy omezily vyučování. "Strávil jsem ráno nádhernou hodinu a půl v namačkaném autobuse," komentoval ironicky situaci na internetovém serveru BBC cestující Anders.
Odboráři ze svazů Rail Maritime and Transport a Aslef chtějí zvýšit platy o více než tři procenta dohodnutá se zaměstnavatelem. LU tvrdí, že na to nemá peníze a nabízených 31 tisíc liber ročně je pro zaměstnance britských veřejných služeb slušná výplata.
Potyčky při první stávce
Při první stávce dopraváků přesně před týdnem hlídkovala policie na několika zastávkách, kde docházelo k největším strkanicím mezi cestujícími, kteří se snažili dostat do autobusů. Ty nejsou schopny chybějící metro plně nahradit.
Muži zákona minulý týden zasahovali také proti agresivním stávkujícím ve stanici metra Edgware Road. Stávky se účastní členové odborové unie Aslef. Při minulé stávce nejely přes dvě třetiny vlaků.
Problémy vznikají na dálnicích u Londýna a v jeho ulicích, kam se snaží dostat lidé s auty. Při první stávce se na silnici M1 vytvořila skoro osmnáctikilometrová kolona čítající 11 tisíc aut.