V Mexiku kvůli větší kriminalitě rostou prodeje opancéřovaných vozů

  20:19aktualizováno  20:19
Historicky nejvyšší množství násilných trestných činů spáchaných v Mexiku může podle Mexické organizace pro obrněná vozidla (AMBA) zvýšit prodeje neprůstřelných automobilů až na dvojnásobek. Podle místní vlády bylo v loňském roce v Mexiku spácháno více než 25 tisíc vražd, nejvíc od začátku měření.

Výroba obrněných vozidel v továrně v Mexico City | foto: Reuters

Strach o vlastní život má podle mexické organizace AMBA navýšit prodej neprůstřelných vozů až o deset procent na více než 3 200. Jedná se o historické maximum. Množství neprůstřelných vozů je ale v porovnání například s Brazílií relativně nízké – v roce 2017 se tam prodalo přes patnáct tisíc opancéřovaných aut.

Fotogalerie

Poptávka po obrněných vozech v Mexiku přiměla některé značky, aby vozy vyráběly rovnou opancéřované. Běžně se totiž neprůstřelné prvky do automobilů přidávají až po jejich dokončení. 

Například značka Audi exkluzivně pro zákazníky z Mexika, Brazílie a Argentiny sériově vyrábí neprůstřelnou verzi Audi Q5. Podle agentury Reuters stojí tato varianta vozu necelé dva miliony korun.

Arturo Avila, majitel bezpečnostní firmy z Mexico City, mění auto každé dva roky. Již několik let jsou všechny jeho vozy neprůstřelné. „Nejvíc se tu obáváme únosů,“ řekl agentuře Reuters. „Obrněné automobily jsou ale stále ještě luxusem,“ dodal.

V Mexiku se v současnosti rozmáhají i služby, které neprůstřelná auta zákazníkům na nebezpečné cesty půjčují. Více než 80 procent prodaných pancéřovaných vozů bylo vyrobeno pro soukromý sektor, zbylých dvacet procent nakoupila mexická vláda.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Arkansaský šerif nemá rád Nike a do jejich oblečení navléká zločince

FILE PHOTO: The logo of Nike (NKE) is seen in Los Angeles, California, U.S.,...

Arkansaský šerif údajně nutí vězně, aby se na policejní snímky fotografovali v tričkách značky Nike. Protestuje tím...

Automatizace v Amazonu selhala. Robot z uchazečů o práci vyřazoval ženy

Ilustrační snímek

V Amazonu vytvořili robota, který měl procházet životopisy uchazečů o práci a filtrovat ty nevhodné. Jenže jak se...

Harry Potter a Batman chtějí porazit Netflix, Warner Bros. začnou streamovat

Budova Time Warner v New Yorku (11. prosince 2013).

Filmy a seriály se hromadně přesouvají na internet. Na rychle se rozvíjející trh streamovaného videa tak míří další...



Najdete na iDNES.cz