Nejnavštěvovanějším diskontním řetězcem zůstal Penny Market, který v uplynulých šesti měsících navštívilo alespoň jednou 38 procent nakupujících. Na druhém místě následuje Plus Diskont.
Lidl zahájil svou expanzi na českém trhu koncem června 2003 a v současnosti má téměř 70 prodejen. Jako hlavní nákupní místo potravin se ale zatím ještě neprosadil - tady dominuje hypermarketový řetězec Kaufland.
Leták LidlNakupujete rádi v prodejnách Lidl? Aktuální leták Lidl najdete vždy na AkčníCeny.cz. S námi najdete také nejbližší prodejny Lidl. |
Kaufland označilo za hlavní místo pro nákup potravin patnáct procent zákazníků. „Lídři diskontního trhu Penny Market a Plus Diskont se s preferencemi osm a sedm procent umístili na celkovém třetím a čtvrtém místě mezi všemi obchodními řetězci,“ dodala Kateřina Střelská ze společnosti Incoma Research.
Prodejny Lidl jsou nejčastějším místem pro nákup potravin jen pro dva kupující ze sta.
„Výzkum také ukázal stagnaci obliby jednotlivých maloobchodních formátů. I přes mírný pokles preferencí hypermarketů v tomto formátu nakupuje třetina českých domácností,“ sdělila Střelská.
Zhruba pětina české populace preferuje supermarket, diskontní prodejnu považuje za své hlavní nákupní místo osmnáct procent dotázaných.
Podle Incomy si zákazníci diskontů svou prodejnu vybírají hlavně kvůli nižším cenám. Nadprůměrně často zákazníky diskontů také lákají akční slevy, rychlé odbavení bez dlouhých front a možnost nákupu autem.
Diskonty mají nejsilnější pozice v obcích od 5 tisíc do 20 tisíc obyvatel, kde jim konkurují pouze menší prodejny.
„Tato kategorie sídel je ještě příliš malá pro hypermarkety, takže diskonty zde díky své expanzivní politice vyplnily prázdné místo v obchodní síti prodejen,“ uzavřela Střelská.
NÁVŠTĚVNOST ŘETĚZCŮ V POSLEDNÍM PŮL ROCE (v procentech zákazníků) | |
---|---|
Kaufland | 48 |
Hypernova | 42 |
Penny Market | 38 |
Albert | 34 |
Plus Diskont | 31 |
Tesco hypermarket | 31 |
Jednota | 30 |
Globus | 29 |
Billa | 28 |
Lidl | 28 |
Delvita | 26 |
Carrefour | 23 |
Interspar | 21 |
Pramen: Incoma Research, GfK |