Microsoft by měl podrobnosti nové nabídky představit ve čtvrtek 2. září. Analytici považují trh s hudbou na internetu za velmi perspektivní.
Největší softwarová firma světa ale zřejmě nebude mít snadnou úlohu, protože Apple se už mezi zákazníky prosadil a jeho produkt iTunes zaznamenává úspěchy.
"Je zde jeden podnik, na kterém opravdu záleží, a to Apple," prohlásil hlavní analytik výzkumné společnosti Forrester Research Josh Bernoff.
Prosazují se i menší služby, které hudbu z internetu rovněž nabízejí. K nim patří Napster, mezi nabídkami okrajového významu je ale rovněž služba řetězce Wal-Mart. Štěstí na trhu zkouší také Sony a RealNetworks se svou službou Rhapsody.
Pro Microsoft je v sázce mnoho. Největší výrobce softwaru na světě se totiž snaží ze svého formátu Windows Media učinit standard pro distribuci digitální hudby a filmů, které jsou chráněny autorskými právy. Plány Microsoftu by tudíž mohla vážně ohrozit popularitu služby iTunes, která využívá naprosto odlišné technologie, podotýká agentura AP.
"iTunes je pro ně opravdu velkou hrozbou," řekl Bernoff. Microsoft podle něj vidí, jak rychle tento segment trhu roste a jak rychle se zvyšuje popularita služby iTunes a přehrávačů iPod.
Apple si za jednu skladbu běžně účtuje 99 centů (asi 26 Kč), Microsoft ale odmítl sdělit, zda půjde stejnou cestou. Odborníci tvrdí, že o tom, zda Microsoft uspěje, rozhodnou detaily. Mezi ně patří například to, zda bude služba uživatelsky příjemná a jednoduchá.