Microsoft rozjel velkou reklamní kampaň

Jednu z největších televizních reklamních kampaní ve své historii spustil včera americký Microsoft. Chce na ni dát celkem 200 milionů dolarů a s její pomocí se hodlá více prosadit na trhu s počítačovými programy pro podniky. Zamýšlí totiž ukousnout větší kus z koláče, který si mezi sebe zatím rozdělují jeho konkurenti, podle Microsoftu se v tomto sektoru bojuje o celkové obchody v hodnotě devadesát miliard dolarů ročně.

Jeden z televizních šotů bude podle amerického deníku Washington Post založen na ukázce firmy, která se pomocí softwaru od Microsoftu právě připojila na internet.
Počet zákazníků, kteří přicházejí na firemní stránku roste a roste, programy jsou přitom tak bezpečné, že personál může odejít slavit, naznačuje nenápadně reklama. Na závěr pak přilétá jeden balonek z oslavy do opuštěné místnosti, kde bezchybně pracuje firemní server.

Na televizní reklamu zaměřenou na management společností navážou příští měsíc i reklamy v tištěných médiích a na billboardech. Kampaň, která nese název "Software pro pružný podnik", má podle současného šéfa Microsoftu Steva Ballmera tři cíle. "Prvním z nich je změnit představu o firmě, že se soustředí pouze na osobní počítače, a ne na podniky.

Druhým je přesvědčit firmy, že je pro ně důležitější software než hardware, což naši přátelé z IBM a Sunu dostatečně nezdůrazňují. A třetím cílem je vysvětlit zákazníkům, že jim nabízíme nejen spolehlivost a přizpůsobitelnost, ale že jim umožníme být i pružnější," dodal Ballmer v tiskovém prohlášení u příležitosti zahájení kampaně.

Microsoft dominuje světovému trhu v operačních systémech pro osobní počítače, velmi významným a ziskovým produktem je také balík kancelářských programů Office. Právě jeho prodej však v poslední době výrazně zpomaluje, což ostatně Microsoft přiznal minulý týden při oznámení svých hospodářských výsledků za minulé čtvrtletí.

Aby společnost toto zpomalování kompenzovala, snaží se podle odborníků agresivně proniknout do jiných oblastí - od operačních systémů pro mobilní sítě, přes herní konzole až k programům pro internet a podniky.

Podnikový software podle současného šéfa Microsoftu Steva Ballmera vytváří asi pětinu zisků firmy. Přesto je v této oblasti tento kolos až světovou čtyřkou za společnostmi Oracle, IBM nebo Sun Microsystems. "Věříme, že Microsoft nabízí lepší a úspornější řešení," je přesvědčen o úspěchu své firmy Ballmer.

Microsoft na reklamních kampaních nešetřil ani v minulosti. Loni v říjnu se firma rozhodla doslova zaplavit šestnáct největších amerických měst reklamou na podporu nové verze svého internetového portálu Microsoft Networks.

Reklamy v televizi, rozhlase a tisku přišly Microsoft na miliardu dolarů jen v USA, dalších 150 milionů stála kampaň na podporu nového portálu v boji se zavedenou konkurencí firem America Online a Yahoo v Evropě i Asii.

Další kampaň chystá Microsoft na letošní podzim. A to na podporu nové herní konzole Xbox, jež by se měla stát konkurentem současného hitu Playstation 2 od firmy Sony. Celkem za reklamu v tomto roce utratí Microsoft 500 milionů dolarů.