Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Exmanažer ČD vrátil zlatý padák. Podle drah byl v rozporu s dobrými mravy

  8:27aktualizováno  8:27
Vleklý spor bývalého personálního náměstka Českých drah Milana Ruttnera s železničním dopravcem má pokračování. Ruttner vrátil podniku část odstupného - sedm milionů korun, o které se léta soudí. Reagoval na verdikt Ústavního soudu, který věc vrátil nižším instancím. Spor tím tak nekončí.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Lukáš BíbaMAFRA

O nejnovějším vývoji v případu štědrého zlatého padáku informovaly server Lidovky.cz. Táhlá kauza odstartovala už v roce 2009. Ruttner odešel z Českých drah po pouhém roce a třinácti dnech na vlastní žádost. Přesto mu podle dodatku ke smlouvě vznikl nárok na odstupné ve výši 8,7 milionu korun.

Částku měl totiž podle smlouvy, kterou podepsal tehdejší ředitel drah Petr Žaluda, dostat vyplacenou už po roce ve firmě. Jak upozornily LN, Ruttner jako personální náměstek systém odměňování sám vymyslel.

České dráhy odmítly peníze vyplatit s tím, že by to bylo v rozporu s dobrými mravy, a následovala řada složitých sporů, při nichž jednotlivé instance rozhodovaly protichůdně, nicméně peníze nakonec skončily na Ruttnerově účtu.

Peníze poslal zpět

V minulých dnech však částka putovala opět zpátky na účet Českých drah. A to dobrovolně. Podle serveru Lidovky.cz Ruttner zřejmě zareagoval na rozhodnutí Ústavního soudu, který případ vrátil k novému projednání. Podle soudu Ruttner mohl jednat v rozporu s dobrými mravy, i když nemusel chtít svého zaměstnavatele poškodit (více čtěte zde).

„Můžeme potvrdit, že jsme v návaznosti na rozhodnutí Ústavního soudu obdrželi spornou částku. Nyní se kauza vrací Městskému soudu v Praze, který bude věc znovu posuzovat, přičemž je vázán názorem Ústavního soudu,“ řekl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Nejde o celé odstupné. O část peněz se rozhoduje v jiném sporu. Nynější manažer společnosti Provident Financial Ruttner se nechtěl nijak vyjadřovat. Je však pravděpodobné, že o peníze se bude dál soudit.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a tři body na kontu řidiče lehčí. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po nejstarší české...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.