Enzo chtěl syna tak moc chránit před nástrahami motoristického sportu, že nařídil zaměstnancům své firmy, aby ho nepouštěli do kokpitu týmových automobilů - aby ho ani nikdy nenapadlo stát se závodním jezdcem.
Před okruhem ho ochránil, ale nakonec ho vzpínající se kůň dohnal - a udělá z něj díky prodeji akcií miliardáře. Dnes sedmdesátiletý Piero Ferrari totiž - alespoň podle odhadu indexu miliardářů agentury Bloomberg - může zamýšleným prodejem svých akcií automobilky vydělat 1,3 miliardy dolarů.
Ferrari plánuje prodat 17,2 milionu akcí, tedy devět procent společnosti, a to v ceně 48 až 52 dolarů za akcii. Kromě toho už obdržel 280 milionů eur v hotovosti v rámci reorganizace společnosti.
„Trh považuje Ferrari za výrobce luxusních produktů,“ shrnuje pozici firmy David Haigh z konzultační firmy Brand Finance. „Jen málo společností je takto úspěšných a jen málo jich má potenciál být skutečně globální značkou luxusu.“
Poptávka neustále převyšuje nabídku
Piero zdědil svůj podíl ve firmě od Enza, závodního jezdce Alfy Romeo, který posléze v roce 1929 založil svoji vlastní stáj Scuderia Ferrari. Na okruzích formule 1 se vozidla Ferrari objevila poprvé v roce 1950, čímž také odstartovala sérii 225 vítězství v Grand Prix a 16 ve světových šampionátech. Tím se Ferrari stalo nejúspěšnějším závodním týmem v historii.
Nejúspěšnější jezdec v historii tohoto sportu, Němec Michael Schumacher, získal nejvíce triumfů také právě v barvách Ferrari.
Automobilka vyrábí jedny z nejluxusnějších vozů na světě. Roční produkce se omezila na 7 000 vozidel, poptávka proto neustále převyšuje nabídku. Vozidla s logem vzpínajícího se koně vábí sběratele i fanoušky automobilového sportu. Mnozí zákazníci na svůj vůz čekají i roky. Tato strategie firmy pomohla společnosti Ferrari stát se jednou z nejcennějších značek na světě.
Automobilka Ferrari v loňském roce přesto svoji výrobu rozšířila. Zákazníkům dodala 7 255 aut. Piero je dnes rád, že uposlechl radu otce a vyhýbal se kokpitu. „Nikdy by se ze mě závodník formule 1 nestal,“ dodává.
29. července 2015 |