Milka sfoukla třicet svíček na dortu

  • 7
Fialová kráva Milka se v plném zdraví dožila svých třicátých narozenin. Jeden z nejznámějších reklamních symbolů spatřil světlo světa poprvé v roce 1973 a od té doby kravka šířila pověst alpské čokolády ve více než stovce propagačních spotů.

Třicetiny slavila Milka v Hamburku spolu s celebritami německé kultury a sportu, které kdy v jejích reklamních šotech vystupovaly.

Kráva a fialová barva provázejí Milku už od roku 1901, kdy z čokoládoven vyšla její první tabulka. Ta byla ve fialovém balení, které zobrazovalo kravku, tehdy ještě černo-bílou, před alpským panoramatem.

"Roku 1973 se ale diváci poprvé setkali v jedné reklamě s kravkou v lila provedení," říká šéf firmy Peter Reinecke.

Od té doby se její popularita rozrostla do obřích rozměrů - v současné době ji v Německu zná kolem devadesáti procent lidí. V polovině devadesátých let při kreslířské soutěži na bavorských školách namalovalo každé třetí dítě krávu právě fialově.

Od roku 1901 se jen v samotném Německu zkonzumovalo přes dva miliony tun čokolády Milka, což pro srovnání odpovídá hmotnosti stáda krav čítajícího asi 6,9 milionu kusů.

V podobě stogramových tabulek by takové množství čokolády vytvořilo šňůru dlouhou 3,2 milionu kilometrů, která by mohla asi osmdesátkrát obmotat celou zeměkouli.

První podoba fialové krávy Milka z počátku sedmdesátých let.