Úřad pro ochranu hospodářské soutěže tendr zrušil po kritice firmy Skanska. Ta si loni vyzvedla jako jedna ze 30 firem zadávací dokumentaci, nelíbila se jí ale vypsaná pravidla, a podala proto podnět. Ministerstvo financí teď musí podle rozhodnutí úřadu tendr zrušit.
Úřad zakázku zrušil kvůli podmínce, podle které musely firmy mít vlastní obalovnu asfaltu o minimální kapacitě 160 tun za hodinu. Tato kapacita však neodpovídala složitosti zakázky.
"Zadavatel v zadávacích podmínkách požadoval u veřejné zakázky na výstavbu silnice třetí třídy ještě vyšší hodinovou kapacitu obalovny asfaltových směsí, než je minimální výkon obalovny udávaný pro výstavbu dálnic a rychlostních komunikací," uvedla v rozhodnutí místopředsedkyně ÚOHS Eva Kubišová.
Předmětem zakázky je obnova původního silničního propojení mezi městem Bílina a obcí Kostomlaty pod Milešovkou po ukončení provozu na vnější důlní výsypce Radovesice. Vedení trasy obnovené komunikace koncepčně navazuje na původní stav silniční sítě před zahájením důlní činnosti v této lokalitě.
Podle ministerstva financí byla zakázka zadána v rámci programu Řešení ekologických škod vzniklých před privatizací hnědouhelných těžebních společností v Ústeckém a Karlovarském kraji. "Odborným garantem daného programu je ministerstvo průmyslu a obchodu, které ministerstvu financí poskytuje odborné podklady pro zadání zakázky," uvedl mluvčí ministerstva Ondřej Jakob.
"V současné době MF činí zákonné kroky k ukončení zadávacího řízení," dodal Jakob.