Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Pravidla pro měření emisí se mění. Testovat budou jen STK

  16:13aktualizováno  16:13
Měřit emise u automobilů budou už jen stanice technické kontroly (STK), samostatné měřicí stanice zaniknou. V pondělí o tom informovalo ministerstvo dopravy, podle něhož připravovaná změna vyplývá z evropské směrnice. Členské státy ji musí do svého právního řádu převést do května 2018.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Reuters

Tuzemský úřad chce novinku zavést během příštího roku spolu s rozvolněním pravidel pro vznik nových STK. V Česku funguje přibližně 370 stanic technické kontroly a 1800 stanic měření emisí. Jejich vyjádření média zjišťují.

Nové stanice technické kontroly dosud povolují pouze krajské úřady, ministerstvo chce ale trh otevřít konkurenci a zjednodušit tím přístup řidičů k pravidelným kontrolám. „Chceme, aby se zvýšil počet stanic technických kontrol tam, kde aktuálně motoristům mohou chybět. STK budou tím pádem dostupnější a objednací lhůty se zkrátí. Díky tlaku konkurence by mohlo dojít i ke snížení cen,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Otevření nové stanice technického provozu se podle ministerstva nyní zpravidla odvíjí od počtu registrovaných vozidel v daném správním obvodu. Tato čísla ale nemusí být vždy vypovídající, vozidla registrovaná v určitém obvodu vůbec nemusí být v tom samém obvodu provozována, a nemusí zde tedy ani absolvovat technickou prohlídku.

Jde o komfort řidičů, míní ministerstvo

Obě změny by podle ministerstva dopravy měly především zvýšit komfort řidičů. „Povinně jednotné místo pro měření emisí i absolvování technické prohlídky umožní absolvovat obě povinné procedury najednou, otevření trhu STK pak umožní rozšíření těchto služeb tak, aby se šoféři nemuseli na technické prohlídky objednávat s velkým předstihem,“ uvedlo ministerstvo.

Velkou změnou pro fungování stanic technické kontroly byl i letošní leden, od kdy začala platit povinnost pořizovat z technických kontrol obrazový materiál. Během prvních dnů provozu nového elektronického systému, do kterého se měly záznamy nahrávat, si ale technici stěžovali na občasné výpadky a na chybějící data z předešlých kontrol.

„Pořizování obrazového záběru kontrolovaných vozidel spolu s označením data, kdy byla tato vozidla kontrolována, má omezit podvody. Jde zejména o situace, kdy potvrzení o kontrole v minulosti získávala i vozidla, která na ní fakticky nebyla,“ uvedlo tehdy ministerstvo dopravy.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dopravce Ryanair nakupuje nové letouny Boeing 737 MAX.
Pracujte ještě 10 dní a dáme vám 300 tisíc bonus. Piloti Ryanair odmítli

Skupina pilotů irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair odmítla bonus, který jim vedení podniku nabízí oplátkou za změnu dovolené. Místo toho požadují...  celý článek

Ryanair létá výhradně s Boeingy 737-800
Ryanair zruší až padesát letů denně, chce zlepšit dochvilnost

Nízkonákladová společnost Ryanair po dobu následujících šesti týdnů, tedy do konce října, zruší denně 40 až 50 svých letů. Důvodem má být zlepšení...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ryanair ve velkém promazal letecké spoje, Prahy se to týká už za týden

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair zruší v příštích týdnech až 50 letů denně. Už zveřejnila úplný seznam stornovaných spojů, a to od třetího...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.