To se nelíbilo zbylým třem uchazečům. Sdružení Mytia podalo proti postupu ministerstva námitky a žádalo, aby ministerstvo rozhodnutí o vyloučení zrušilo. (více zde).
Podle ČTK podala proti postupu ministerstva také italská Autostrade, která měla druhou nejnižší nabídku.
Mytia zaslala také podnět antimonopolnímu úřadu (ÚOHS), který měl celý tendr prověřit. Toto podání Mytia nyní doplňuje o svou reakci na zamítnutí jejích námitek, které zaslala ministerstvu dopravy.
Úřad potvrdil, že obdržel podněty dokonce dva, druhý měl být od soukromé osoby. Šéf ÚOHS Martin Pecina přislíbil, že věc prošetří. Nebude to ale hned, řekl.
Mytia v tiskovém sdělení uvedla, že podnětem úřadu chce zabránit, aby ministerstvo dopravy uzavřelo s firmou Kapsch smlouvu "narychlo a bez seriózního přezkumu." Mytia trvá na tom, že důvody jejího vyloučení ze soutěže stále nejsou jasné a smlouva s Kapschem by podepsána být neměla.
O případ se začali zajímat i politici. Šéf komunistů Vojtěch Filip dokonce uvedl, že ministr dopravy by měl odstoupit (více zde). Do sporu se vložil i premiér Paroubek, který prohlásil, že bez pozitivního stanoviska úřadu nelze přistoupit k realizaci záměru. - více zde
"Pokud by se zjistilo, že to ministerstvo dopravy nezvládlo, tak nějaké následky někdo nést musí. Určitě to nebude předseda vlády," řekl minulý týden televizi Prima.
Do soutěže na vybudování mýtného systému se hlásili čtyři zájemci. Nejlacinější systém (za 15 miliard korun) nabídla právě Mytia. Společnost Autostrade žádala 17,5 miliardy. Nejdráže systém nabízí konsorcium A-Way a AŽD, a to 33,7 miliardy. Vítězný Kapsch chce systém vybudovat za 22 miliard.
Mýto by měly na 970 kilometrech českých dálnic a silnic pro motorová vozidla začít platit kamiony nad 12 tun od roku 2007. Za první rok provozu by mělo do státní kasy přinést přes osm miliard korun. - více zde