Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Billboardy u silnic dalších pět let nechce ani vnitro. Řidiče ruší, tvrdí

  0:58aktualizováno  0:58
Plán poslance ANO Stanislava Berkovce prodloužit firmám provozující reklamy kolem dálnic a silnic I. třídy o dalších pět let narazil na další úřad. Po ministerstvu dopravy je zásadně proti prodloužení pětiletého přechodného období i ministerstvo vnitra. To uvedlo, že s poslaneckým návrhem zásadně nesouhlasí.
Billboardy u dálnice D1 (ilustrační snímek)

Billboardy u dálnice D1 (ilustrační snímek) | foto: MF DNES

Podle mluvčí ministerstva vnitra Martiny Němcové je naopak dlouhodobým cílem snižovat počet reklamních zařízení u dálnic.

„Provozování reklamních zařízení podél pozemních komunikací obecně má negativní vliv na bezpečnost provozu na nich tím, že upoutávají pozornost řidičů,“ říká Němcová.

Podle ní v podstatě reklama svádí k porušování zákona o provozu na pozemních komunikací, konkrétně té části, podle které se mají plně věnovat řízení vozidla a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích.

Cesta k zákazu

Zákaz u dálnici a silnic I. třídy prošel v roce 2012, billboardy mají zmizet do 30. září 2017.

Plochy kolem dálnic z velké části ovládala společnost News Outdoor mediálního magnáta Ruperta Murdocha, ten se však firmy zbavil a prodal ji skupině BigBoard.

Nyní zástupci firem, které provozují billboardy, žádají o prodloužení možnosti inzerovat u dálnic. Mají podporu poslanců z různých stran. Ministerstvo dopravy a nově i vnitra jsou však proti. Jestli návrh uspěje, záleží na zákonodárcích.

Poslanec Stanislav Berkovec (ANO) minulý týden přišel s návrhem oddálit chystaný konec reklamních zařízení kolem dálnic a silnic I. třídy o dalších pět let. Argumentuje tím, že není žádná studie prokazující škodlivost billboardů i snahou o podporu podnikání (psali jsme zde).

Jeho plán má podporu u některých poslanců, proti se vyslovil ale například ministr dopravy Dan Ťok, nakloněn mu není ani policejní prezident. Stanovisko k jeho návrhu bude muset v příštích týdnech zaujmout vláda.

Ministerstvo vnitra si ale nemyslí, že je potřeba pětiletou lhůtu pro odstranění billboardů prodlužovat. Ta současná vyprší příští září.

„Aktuální právní úpravu považuje ministerstvo vnitra za zcela vhodné a účinné řešení střetu zájmů svobody podnikání na straně jedné a zájmem na dosažení maximálně možné bezpečnosti silničního provozu na straně druhé,“ uvedla Němcová.

Podle ní by se mohly naopak cítit právem ukřivděny jiné subjekty, které již v souladu se zákonnými požadavky reflektovaly zákaz reklamy u dálnic a změnily své marketingové nástroje. „Tato legislativní změna by zároveň znamenala prodloužení doby nerovného postavení subjektů působících na trhu,“ dodala mluvčí.

Kolem českých dálnic a silnic první třídy je kolem dvou tisícovek billboardů.

Autor:



Nejčtenější

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...

Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...



Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Kazítka jsou jako yetti. Všichni o nich mluví, nikdo je neviděl, říká odborník

Politici jsou schopni prodloužit zákonnou záruční dobu, obává se Radek...

V hlavách bruselských úředníků se rodí legislativa, která může výrobcům spotřebičů pořádně zatopit. Chtějí prodloužit...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

České dráhy chtějí konkurenci trumfnout novými vlaky. Investují 20 miliard

Railjety na pražském odstavném nádraží.

Českým drahám (ČD) mají v konkurenčním boji po částečném otevření železničního trhu v roce 2019 pomoci nové vlaky....

Poblíž Varšavy chtějí Poláci postavit největší letiště v Evropě

Ilustrační foto

V roce 2016 se na prvních třech místech žebříčku nejpoužívanějších letišť umístily Atlanta, Peking a Dubaj. Pokud by se...

Z automobilek v tuzemsku roste jen Škoda. TPCA výrazně ztrácí

Výrobní linka v kolínské automobilce TPCA (ilustrační snímek)

V tuzemsku se od začátku roku do konce října vyrobilo už 1,17 milionu vozů. Výsledný nárůst o 4,4 procenta zajistila...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.