Vánoční marketingová kampaň ministerstva zemědělství České Vánoce spojená se spotřebitelskou soutěží za 32 milionů korun skončila teprve před deseti dny, resort ministra Mariana Jurečky (KDU-ČSL) už chystá celou řadu dalších zakázek na podporu českých potravin a zemědělství v řádu jednotek až stovek milionů korun.
Jendou z prvních je projekt Poznej svého farmáře, u něhož úřad počítá s výdaji ve výši 3,9 milionů korun bez DPH. „Projekt je cílen na opravdu drobné zemědělce, kteří mají rostlinnou a živočišnou výrobu a zároveň vytvářejí i konečnou potravinu. Zveme lidi, aby se přišli na farmu podívat, aby mohli vidět praktický život a výrobu potravin,“ vysvětluje Jurečka.
Vítěz zakázky bude zodpovídat za propagaci a organizaci celkem 13 půldenních akcí na rodinných farmách. Resort počítá, že každá z nich přiláká 300 až 500 lidí. „Mohou mluvit přímo s rodinnými příslušníky. Chceme tak přispívat k popularizaci tohoto druhu podnikání a způsobu výroby potravin,“ dodává Jurečka.
Akce navazuje na stejný projekt z loňska, rozsah i rozpočet jsou však více než dvojnásobné. Loni se zúčastnilo celkem pět farem a celkové náklady i s DPH se vyšplhaly na 1,7 milionů korun. Organizaci zajišťovala agentura Felicius a zúčastnila se například farma Čapí letka z Krásné Hory nad Vltavou specializující se na chov českých hnědých a bílých koz a huculských koní, nebo vysočinská rodinná mlékárna Úhořilka.
Útraty ministerstva zemědělství na propagaci potravin tím však zdaleka nekončí. Už v únoru by měla být vypsaná dvouletá zakázka na propagaci značky Regionální potravina s rozpočtem 57 milionů korun. A v běhu je i příprava na lukrativní tendr značky Klasa, který tradičně patří mezi vůbec největší marketingové zakázky státu.
Resort má na Klasu připraveno pro letošek celkem 150 milionů korun. Dalších 126 milionů zbylo z rozpočtu značky z loňska, podle šéfa tiskového oddělení Radka Melichara však ještě není rozhodnuto, zda se využijí na Klasu, nebo na jiné účely.