SMLOUVU (bez příloh 3 až 18) SI MŮŽETE PŘEČÍST ZDE
"Považuji podpis smlouvy s Hyundai za největší úspěch vlády, které předsedám. Pro celou Českou republiku je to více než dobrá zpráva," konstatoval premiér Jiří Paroubek.
Podpisu smlouvy předcházely nejrůznější spekulace a dohady. Šéf Hyundai Čong Mong-ku je totiž obviněn z uplácení. Kvůli vyšetřování aféry automobilka odsunula na neurčito slavnostní ceremoniál při zahájení výstavby nošovické továrny.
Podobné potíže provázejí i investici dceřiné firmy Hyundai - automobilky Kia - ve Spojených státech.
V úterý přinesly agentury zprávu, že se Hyundai chystá na neurčito odložit nejen ceremoniál, ale celou výstavbu české továrny. To ale zástupci českého ministerstva průmyslu i CzechInvestu odmítli s tím, že časový harmonogram počítá, že se začne stavět v září. - více zde
Agentura CzechInvest smlouvu zveřejnila na svých stránkách. Právě konkrétní rozvržení harmonogramu investice ale chybí, protože některé přílohy není možné podle CzechInvestu z důvodu citlivosti informací zveřejnit.
"Jsem velice rád, že korejská strana potvrdila původní dohodnutý harmonogram výstavby a že tím nedojde k žádným časovým posunům, tedy dokončení výstavby závodu v roce 2008 a zahájení sériové výroby nejpozději na počátku roku 2009," uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Evžen Tošenovský.
Podle smlouvy musí Hyundai zahájit výstavbu do tří měsíců od vydání stavebního povolení, nejpozději však do konce roku 2007. Do tří let se automobilka zavázala vytvořit minimálně tisícovku pracovních míst, předpokládá se však zhruba trojnásobek. - více zde