Nemá jít o záběry širých lánů a kombajnů, jak bývalo zvykem dříve, ale o příběhy lidí, kteří na venkově úspěšně podnikají: rodáků i těch, kteří se na venkov přistěhovali. Za necelé dva miliony korun půjde o hrané seriály s neprofesionálními herci.
"Televizní seriál je součástí propagace a komunikace ministerstva zemědělství, která má ukázat i alternativní činnosti na venkově, než je jenom chov dobytka a pěstování obilí," říká Pavel Kovář z tiskového oddělení ministerstva zemědělství.
Jedním z dílů je příběh majitele penzionu a ekologické farmy na Šumavě, který kromě chovu koz a výroby kozího sýra ubytovává turisty z Čech i z Německa.
Další díly ukazují lidi, které slušně živí rybí líheň nebo vlastní pražírna kávy na Vysočině. Nedaleko Prahy má skupina lidí zase jahodové, malinové a ostružinové plantáže, z nichž vyrábí ovocné pálenky a úspěšně je prodává i do obchodních řetězců.
Současně se seriálem ministerstvo spouští souvisící reklamní kampaň v tisku.