Ministři se shodli, že česká dálnice D47 i polská A1 budou hotovy shodně právě v roce 2008, i když na českém území je asi desetiměsíční zpoždění při schvalování územních rozhodnutí a velká část polské dálnice se začne stavět teprve v příštím roce.
"Věřím, že zprovoznění obou dálnic bude výrazným impulzem pro hospodářský růst Moravskoslezského kraje," řekl Šimonovský.
Spolu s rozvojem dálniční sítě ale přijdou i nové poplatky. V Česku se připravuje mýtné v roce 2006 pro vybrané části dálnic pro vozidla nad 12 tun, ve druhé fázi v roce 2007 by se mělo mýtné vybírat na celé síti dálnic a rychlostních komunikací i u vozidel nad 3,5 tuny.
Polská vláda zatím o systému vybírání mýtného diskutuje, ale první soukromí investoři už na dvou dálničních úsecích poplatky vybírají. Mýtné na všech dálnicích a rychlostních silnicích pro vozidla nad 3,5 tuny připravuje od roku 2006 i Slovensko.