Kvůli ní totiž bude po celý letošní rok částečně omezena doprava na frekventované komunikaci mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. "Otevření křižovatky plánujeme na prosinec 2009," naznačuje ředitel pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr, že omezení jen tak neskončí.
Uzavírky nyní hlásí silničáři z celé země. MF DNES zjišťovala, kde všude mohou řidiči čekat komplikace. Může za to teplé počasí, které umožnilo začít s některými opravami dřív, než se počítalo. (více zde) Některá města už však kvůli uzavírkám hlásí dopravní kolaps.
Od začátku února se třeba opravuje most v Rožmitále pod Třemšínem, přes který vede frekventovaná trasa na Příbram. "Máme slíbeno, že do konce června práce skončí. Pro město se skutečně jedná o dost velké omezení," říká místostarosta Rožmitálu Miroslav Maroušek.
Stavět budeme. Ale kdy?
Ne všude mají v uzavírkách jasno. Technicky zajímavá stavba se chystá také třeba v Ústí nad Labem. Tam má vzniknout speciální protipovodňová vana, která střed města ochrání před rozvodněným Labem. Jenže to si vyžádá uzavření silnice, která vede z Lovosic do Děčína.
Silničáři přitom stále netuší, kudy povede objížďka. A stavět by se mělo začít už v květnu.
Důvodem je, že možná náhradní trasa teď připomíná tankodrom, protože i na ní se nyní pracuje kvůli jiné stavbě. "Bohužel přesně nevíme, kdy začneme stavět. Musíme prostě počkat, než se dokončí ten jiný úsek," připouští ředitel chomutovské pobočky Ředitelství silnic a dálnic René Komínek.
Podobný problém s objížďkou řeší také v Praze. Od poloviny června uzavřou dělníci část ulice Milady Horáková v lokalitě pražské Letné. Staví se tam tunel Blanka, který má být součástí městského okruhu. Jenže nikdo zatím neví, kam bude doprava z ulice odkloněna. "O objízdné trase se stále jedná," uvedl František Polák, mluvčí společnosti Metrostav, která tunel staví.
V Praze řeší zároveň jiné potíže. Technická správa komunikací, pod kterou silnice spadají, nedostala od města ani korunu na drobné opravy rozbitých míst. Loni přitom měla 686 milionů. "Na opravu děr mohou použít peníze, které uspořili díky mírné zimě," vysvětlil rozhodnutí zastupitelů Petr Zajíček z dopravního odboru magistrátu.
Úplně jasno nemají ve financování oprav silnic ani jinde. Plzeňský kraj třeba slibuje, že dá silničářům 850 milionů korun. "Možná to bude ještě o něco víc," slibuje krajský radní Miroslav Jaroš. V této sumě jsou započítané i nákupy nového vybavení a platy. Kolik půjde na látání děr na silnicích, prý nikdo přesně spočítat nedokáže.
Důležité uzavírkyMost v Kroměříži. Jediný most přes řeku Moravu v Kroměříži bude od května až do konce roku uzavřen. |