Podle odborníků, které citovala ČTK, se škody způsobené nevyžádanou poštou v Česku ročně pohybují v desítkách milionů korun.
Například v USA ale byly loni kolem devíti a v Evropě 2,5 miliardy korun.
Zákon dovoluje fyzickým i právnickým osobám využívat získané kontakty pro propagaci svých služeb nebo výrobků jen v případě, že zákazníci mají možnost jednoduše příjem sdělení odmítnout.
GLOSA: |
Zakazuje také šíření reklamních e-mailů z adresy, která znemožňuje identifikaci odesilatele.
Návrh zákona také určuje, jakou má poskytoval internetových služeb odpovědnost za obsah informací na síti.
Provider nebude za obsah stránek odpovědný a nebude je tedy muset aktivně monitorovat, ale pokud se dozví o protiprávní povaze obsahu webu, bude mít povinnost stránky znepřístupnit.
O zákoně je možné veřejně diskutovat na stránkách www.micr.cz. Tam je také plné znění návrhu, o němž má vláda jednat koncem října. Platit by pak měl od vstupu ČR do Evropské unie.