Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MMF: Polovina bankovních ztrát možná zůstává skryta

  8:49aktualizováno  8:49
Polovina ztrát v bankovním sektoru možná ještě zůstává skryta. Uvedl to šéf Mezinárodního měnového fondu Dominique Strauss-Kahn v rozhovoru pro francouzský list Le Figaro. V Evropě by měl být podle něj podíl těchto skrytých ztrát vyšší než ve Spojených státech.

Dominigue Strauss-Kahn | foto: Reuters

"Stále existují některé důležité ztráty, které nebyly odhaleny," řekl Strauss-Kahn. "Je možné, že 50 procent (ztrát bank) je stále skryto v jejich bilancích. Tento podíl je větší v Evropě než ve Spojených státech," dodal.

Strauss-Kahn rovněž vyzval Evropany, aby "lépe prosazovali svou ekonomickou strategii, pokud nechtějí nechat Číňany a Američany dominovat během příštích 20 let světu". Šéf MMF také upozornil, že kurz eura je zřejmě mírně nadhodnocený, ačkoli je obtížné stanovit úroveň, při které by byl devizový trh vyrovnaný.

"Rozšířená Evropa má velkou populaci s 500 miliony obyvatel, na technologické frontě však věci od spuštění lisabonské strategie v roce 2002 nepostupují dostatečně," uvedl Strauss-Kahn. Evropská unie si v lisabonské strategii dala za cíl, že její výdaje na výzkum a vývoj dosáhnou v roce 2010 tří procent HDP, přičemž jen třetinu by měly tvořit veřejné zdroje.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vývoj Dow Jonesova indexu na obrazovce v newyorské burze (17. října 2017)
Dow Jones posílil na nový rekord, překonal hranici 23 000 bodů

Akcie v USA pokračují v lámání rekordů. Dow Jonesův index, který zahrnuje třicet předních amerických podniků, v úterý poprvé překonal hranici 23.000 bodů....  celý článek

Dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně
Stavba „vertikálních lesů“ je na vzestupu. Po Miláně bují v Číně i Francii

Více než 20 000 rostlin a stromů, tedy ekvivalent dvou hektarů lesa na dvou budovách: dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.