Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mobil bude mít každý, míní šéf Eurotelu

  11:56aktualizováno  11:56
- Šéf společnosti Eurotel Ed Kingman předpokládá, že v budoucnosti bude v průměru na jednoho člověka připadat jeden mobil. "Je to jen otázka času," míní. Počet zákazníků Eurotelu dosáhl na konci minulého roku 1,070 milion zákazníků. Nyní evidují všichni tři operátoři už přes dva miliony zákazníků. Eurotel dosáhl v loňském roce čistého zisku ve výši 4,3 miliardy korun při výnosech 19,9 miliardy korun.

Zisk nepůjde na výplatu dividend, ale bude celý reinvestován, na investice společnost v roce 1999 vynaložila téměř šest miliard korun. Za osm let provozu přesáhla částka investovaná společností už 25 miliard.

Počet zákazníků Eurotel (v tisících)

1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 březen/2000
43,6 11,1 27,4 45,8 168,4 354,5 587,5 1069,5 1200

Pramen: Eurotel

Zatímco nárůst počtu zákazníků dosáhl loni 82 procent, tržby vzrostly jen o 36 procent. Znamená to, že klesla částka protelefonovaná jedním uživatelem.

  Výnosy Čistý zisk
1999 19,889 4,322
1998 14,627 3,332
1997 10,404 1,549
1996 4,994 0,439

Poznámka: údaje jsou v mld. Kč
Pramen: Eurotel

Podle Eda Kingmana to souvisí s růstem počtu zákazníků předplacených Go karet, kteří méně telefonují a potřebují být spíše k zastižení. Například Paegas uvádí, že u nových zákazníků je poměr předplacených karet a tarifních programů 4:1.

"Zahraniční zkušenosti ze Skandinávie ukazují, že s větším počtem uživatelů začne postupně částka protelefonovaná na jeden telefon zase stoupat. Uživatelé jsou vzájemně více dosažitelní na mobilu a více si tedy telefonují," uvedl Kingman.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.