Mobilní operátoři: Vy ještě nemáte mobil?!

Vánoční čas se přiblížil, v obchodech se objevují zaručně nejlevnější a nejvýhodnější nabídky na nákupy dárků a nákupní horečka stoupá. České Vánoce s sebou letos stejně jako v loňském roce přinášejí ještě další významný fenomén - mohutné reklamní kampaně provozovatelů sítí GSM, kteří jsou pro přilákání co největšího počtu zákazníků schopni obětovat část zisků, pracovat i o víkendech a dodat vám stále se zmenšující a hojněji používané mobilní telefony až pod nos i s dárkovým balením. Jak daleko jsou ochotní tři čeští provozovatelé zajít letos?

Obecně platí, že před Vánocemi se všichni operátoři zaměřují na propagaci a prodej tzv. předplacených sad, tedy telefonů, u kterých zákazník neplatí každý měsíc paušální poplatek plus hovory.

Jejich výhoda spočívá v tom, že zákazník není vázán žádnou smlouvou a může telefonovat tak dlouho dokud nevyčerpá a pomocí kuponu opět nedobije svůj kredit. Tyto telefony si získaly hlavně mladé lidi a ty, kteří chtějí být hlavně k zastižení a volají jen občas.

Operátor

Vstup na trh

Zákazníků (září 2000)

Pokrytí signálem

EuroTel

červenec 1996 (GSM)

1 650 000

99 %

Oskar

1. března 2000

165 000

98 %

Paegas

30. září 1996

1 500 000

99 %

Oskar - Vánoce končí v únoru
Benjamínek na českém trhu Oskar svojí filozofií značně rozčeřil vody zavedených marketingových postupů, protože nabízí zásadně nedotované telefony bez aktivačních poplatků a smluv i u tarifních programů.

Nicméně jeho produkt Oskarta pracuje na stejné bázi "dobíjení" pomocí kuponů a tak je se zavedenější konkurencí srovnatelný.

"Oskar přichází s vánoční nabídkou předplacených karet Oskarta, díky níž je možné telefonovat v rámci sítě Oskar za pouhé 3 Kč za jakkoliv dlouhý hovor do 60 minut," sdělil mluvčí Českého mobilu Igor Přerovský.

Prodej Oskaret potrvá do konce roku, zvýhodněný tarif je prý garantován až do 28. února 2001. Poté přejde na standardní tarify "nevánoční" Oskarty.

Paegas v batohu
Druhý nejmladší operátor Paegas vykročil letos v podpoře prodeje Twist sad obdobnou cestou jako v roce 1999. Loni dával hodinky, letos dostane každý nový zákazník Twist v módním batohu s kapsičkou na mobil.

K aktivacím klasického tarifního programu dostanou klienti osobní hands-free sadu za jednu korunu a možnost vyčerpat v listopadu a prosinci 100 minut WAP služby zdarma.

Jídlo, byt a mobil
Nejstarší a zatím největší český operátor EuroTel si zjistil, že lidé loni považovali mobil za nejdůležitější životní potřebu hned po jídle a bydlení.

Proto vede i letos reklamní kampaň s loňskými hesly a soustředí se především na nové zákazníky pro službu GO. Jim nabízí k přednabité částce další kupon v hodnotě 300 korun a v některých sadách další dárky.

V některých sadách nabízí EuroTel podobně jako Paegas osobní hands-free. Pro nové klienty standardních tarifních programů nabízí kupon na slevu při nákupu předplacené sady.