Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rok navíc? Stát se hádá s hnutím Děti země o opravě dálnice D1

  15:47aktualizováno  15:47
Hnutí Děti země do dnešního dne zpochybnilo osm stavebních povolení na opravy dálnice D1 ze čtrnácti. Pokud bude hnutí v blokaci výstavby pokračovat, může se modernizace nejstarší a nejdelší české dálnice zpozdit o další rok.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  František Vlček, MAFRA

Modernizace dvousetkilometrové dálnice D1 mezi Prahou a Brnem by měla být dokončena v roce 2020. Jak ale uvedla na svém webu Česká televize, nově vydané stavební povolení, které se týká úseku mezi Velkým Beranovem a Měřínem na Vysočině, minulý týden opět zpochybnily Děti země, což by mohlo znamenat další zpoždění stavby.

„Připomínkujeme průběh modernizace, aby zohledňoval ochranu přírody, významné krajinné prvky, les, okraj lesa a limity intenzity hluku. Zjednodušeně řečeno, navrhujeme změny, za kterých se má modernizace provádět,“ vyjádřil se předseda hnutí Děti země Miroslav Patrik, který zároveň potvrdil, že rozklad stihl poslat v pátek večer.

Mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold iDNES.cz sdělil, že termín dokončení modernizace zůstává stejný, tedy do roku 2020. „Pokud jde o projektovou přípravu, soutěže na firmy, které modernizaci realizují, i tempo stavebních prací, harmonogram modernizace s cílovým rokem 2020 plníme. Jediné, co může cílový termín modernizace D1 ohrozit, jsou opakované rozklady hnutí Děti země proti stavebním povolením na jednotlivé úseky,“ vysvětlil Neřold. 

Modernizace D1 je totiž rozdělena do 24 částí a povolení potřebuje každá zvlášť.

Stav modernizace dálnice D1 v listopadu 2017

Stav modernizace dálnice D1 v listopadu 2017

Podle Neřolda Děti země podávají rozklady jako přes kopírák i přesto, že ve dvou případech už o správnosti stavebního povolení na D1 rozhodly soudy.

„Administrativní kolečko, které musíme u celé řady úřadů kvůli podání rozkladu absolvovat, oddaluje realizaci jednotlivých úseků modernizace D1 průměrně o rok,“ dodal Neřold s tím, že pokud bude pokračovat tato zdržovací taktika Dětí země, jejíž obětí jsou bohužel řidiči, je možné, že se modernizace minimálně do roku 2021 protáhne. „Jde bohužel o věc, kterou ministerstvo ani Ředitelství silnic a dálnic neovlivní.“

Autor:


Nejčtenější

Řetězce zveřejnily, kolik platí pokladním, a stejně o ně mají nouzi

pokladní, ilustrační snímek

Výše průměrné mzdy, kterou platí řetězce prodavačům a pokladním, byla donedávna tabu. Předloni ji začal zveřejňovat...

Jak jedí chudé rodiny? Před výplatou o chlebu, po ní pizza a ovoce

Krajíce natřete hořčicí a domácí majonézou, navrch rozdrobte čedar.

Na jídlo a potřeby pro chudé může Česko čerpat 700 milionů korun z Fondu evropské pomoci nejchudším osobám. Většina...



„Levná“ pracovní síla není levná. Rumuni v Česku vydělávají víc než Češi

Ilustrační snímek

Občané Rumunska, kteří pracují v České republice, mají vyšší průměrnou mzdu než zaměstnanci s českým občanstvím. V...

Japonská společnost se omluvila za zaměstnance, protahoval si pauzu na oběd

Fast food, Japonsko

Japonská městská vodárenská společnost se na tiskové konferenci pro média omluvila za to, že jeden z jejích zaměstnanců...

TEST DNES: Pivo v plechu rychle stárne, už po pár týdnech může být zvětralé

Test plechovkových ležáků

Od piva z plechovky asi nikdo nečeká, že bude chutnat jako točené. Ne každý už ale ví, že se často nevyrovná ani...

Další z rubriky

Kellnerova PPF zaplatila za Škodu Transportation 8,3 miliardy

Od trolejbusů k vlakům. Podnikatel Petr Kellner koupil Škodu Transportation....

Investiční skupina PPF Petra Kellnera zaplatila za plzeňskou Škodu Transportation 326 milionů eur, což je při kurzu,...

Každý den dopis. Kapsch blokuje uzavření smlouvy na mýto s konkurencí

Ilustrační snímek

Klima na vládě ohledně mýtného tendru znepokojuje správce mýta Kapsch. V obavách, že i přes zásah antimonopolního úřadu...

Zaměstnanci mě drželi před krachem. Pracovali zdarma, říká šéf Wizz Air

Zakladatel aerolinek Wizz Air József Váradi.

Jednoho dne může zákazník platit za dodatečné služby, ale letenka bude zdarma, hledí do budoucna zakladatel aerolinek...

Najdete na iDNES.cz