Ze „spajsky“ módní ikonou. Victoria Beckham slaví deset let podnikání

  • 16
Victoria Adamsová, přezdívaná Posh. Do povědomí se dostala před skoro čtvrtstoletím jako členka popové skupiny Spice Girls. Potom se provdala za fotbalovou hvězdu, porodila čtyři děti a vybudovala módní impérium.

Svou kariéru v dívčí skupině Spice Girls odstartovala Victoria Beckham odpovědí na inzerát v časopise The Stage v roce 1994, který hledal mladé ambiciózní a extrovertní ženy, které umějí zpívat a tančit.

Jako členka popové skupiny prodala přes 85 milionů desek a v roce 1999 se provdala za fotbalovou hvězdu Davida Beckhama. Pak se přetvořila v módní ikonu. V roce 2008 se objevila na obálce dubnového čísla britské verze časopisu Vogue a v září téhož roku v New Yorku odstartovala svou vlastní oděvní značku, popisuje CNBC.

Recenzenti její první kolekci hodnotili jako krásnou, žádoucí a vytříbenou. Dnes, 24 let od startu popové kariéry a 10 let od představení vlastní módní řady, se oblečení nesoucí její jméno prodává ve více než 100 zemích světa a ve čtyřech stovkách obchodů. 

„Na začátku bylo desatero šatů. Ty jsem vystavila a prodala. Dnes je to mnohem komplikovanější,“ řekla Beckhamová CNBC na nedělní akci London Fashion Week. Pod její značkou se prodávají kromě oblečení třeba i brýle, kabelky nebo boty.

Sama nemá návrhářské vzdělání a tak se při budování značky spoléhá na svůj tým. „Začínali jsme ve dvou, dnes nás je daleko víc. Od svého týmu jsem se toho spoustu naučila a naučila jsem se také hodně o byznysu. Obklopila jsem se správnými lidmi a tým každou sezónu narůstal,“ popisuje bývalá „spajska“ Posh.

Beckhamová se zúčastnila se svou kolekcí londýnského Fashion Weeku poprvé, předtím předváděla v New Yorku. 

Beckhamová se svou módní značkou prodělala čtvrt miliardy korun

Firma nedávno prošla přeměnou. Beckhamová do čela postavila módního veterána Paola Rivu a francouzského byznysmena Ralpha Toledana. Společnost Neo Investment Partners do značky na konci roku 2017 napumpovala 39,3 milionu dolarů a Beckhamová plánuje otevřít další butiky. Soustředí se také na digitální část podnikání.

„Tohle je začátek nové kapitoly. Chci opravdu šlápnout na plyn,“ tvrdí podnikatelka. Pro Beckhamovou je důležité zůstat nezávislá, stejně tak jako prodávat přímo zákazníkům. 

Naznačila, že pracuje na rozšíření sortimentu o kosmetiku a makeup. Už spolupracuje se značkou Estée Lauder. Hraje také v několika reklamách na svou značku.

Příjmy firmy v roce 2016 dosáhly 36 milionů liber. Značka je součástí rodinného holdingu Beckham Brand.